S týmto názorom však nesúhlasí nemecká mimovládna organizácia na ochranu životného prostredia Deutsche Umwelthilfe. Tvrdí, že dohodnuté kroky nezlepšia situáciu v mestách najviac postihnutých znečisteným ovzduším. Opatrenia tak podľa nej nezabránia zákazom jazdy niektorých naftových áut v týchto oblastiach. Zástupcovia Deutsche Umwelthilfe to povedali na tlačovej konferencii v Berlíne. Podľa nich klesne v letných mesiacoch množstvo emisií oxidov dusíka maximálne o päť percent.
Dôvodom má byť to, že sa úpravy softvéru týkajú len menšej časti z viac ako 15 miliónov v Nemecku registrovaných naftových áut a jednak to, že bude naďalej možné pri nízkych vonkajších teplotách čistenie výfukových plynov utlmiť. To sa pritom týka aj bežných teplôt pod desiatimi stupňami Celsia. Deutche Umwelhilfe preto naďalej požaduje, aby nemecké automobilky na vlastné náklady pristúpili okrem úpravy softvéru aj k technickým úpravám starších áut, napríklad montáži modernejších katalyzátorov.
Takéto kroky by mohli znížiť emisie oxidov dusíka pri niektorých autách vraj až o 95 %. Nevládna organizácia tiež požaduje primerané finančné tresty a prísnejší postup politikov voči automobilkám, ktoré podvádzali. To, že nemeckí politici v minulosti pochybili, pripustila aj nemecká kancelárka Angela Merkelová. Nemecká vláda podľa nej automobilkám príliš verila a nenaliehala dostatočne dôsledne na presadenie prísnejších emisných testov. Podľa Deutche Umwelhilfe to ale bola práve Merkelová, kto v Bruseli za miernejšie testy loboval.