Našlo sa extrémne vzácne Ferrari. Stálo 37 rokov

Z času na čas sa kdesi v stodole nájde vzácny veterán. Lenže toto je skutočný „poklad“. A ide do dražby.

02.09.2017 07:00
debata (7)
Toto Ferrari 365 GTB/4 síce vyzerá ako ostané... Foto: Sotheby's
Ferrari 365 GTB/4 - 1969 Toto Ferrari 365 GTB/4 síce vyzerá ako ostané Daytony, ale na rozdiel od 1 200 vyrobených exemplárov má ako jediné hliníkovú karosériu a cestnú homologizáciu.

Príbehov o znovuobjavených vzácnych autách je neúrekom. No málokedy ide o skutočný solitér, tak ako v tomto prípade. Jedná sa síce o Ferrari 365 GTB/4, z ktorých vyrobili v Maranelle v rokoch 1968 až 1973 približne 1 200 kusov, lenže nie všetky boli rovnaké. Pre potreby amerických pretekov vzniklo päť exemplárov Berlinetta Alloy Daytona s hliníkovou karosériou. Tie sa napokon aj zúčastnili dvadsaťštyriho­dinového okruhového maratónu, lenže nemohli na bežné cesty. To však nie je prípad šiesteho hliníkového exempláru, ktorý sa mohol ako jediný pochváliť cestnou homologizáciou.

Zub času a 37-ročná nehybnosť sa podpísali pod... Foto: Sotheby's
Ferrari 365 GTB/4 - 1969 Zub času a 37-ročná nehybnosť sa podpísali pod vzhľad tohto vzácneho solitéru. Pod vrstvou prachu a čiastočnou koróziou je však naozaj hotový poklad.

A to je presne auto, o ktorom je dnes reč. Našlo sa pod vrstvou prachu v špinavej šope, akoby išlo o bežný vrak. Má ešte originálny lak Rosso Chiaro a na podvozku kód 12653. Jeho autenticitu potvrdil známy expert na Ferrari Marcello Massi. Z liniek zišlo v júni roku 1969 a okrem hliníkovej karosérie disponovalo aj odľahčenými krytmi svetiel z plexiskla. Prvým majiteľom sa stal Luciano Conti, zakladateľ a vydavateľ magazínu Autosprint z Bologne, mimochodom blízky priateľ Enza Ferrariho. To je celkom logické, pretože dostať sa k takémuto unikátnemu autu si vyžadovalo viac než len peniaze.

Interiér je silne znečistený. No podstatnejšie... Foto: Sotheby's
Ferrari 365 GTB/4 - 1969 Interiér je silne znečistený. No podstatnejšie je, že v ňom nič nechýba. Všetko je pôvodné ako v roku 1969, keď bolo toto Ferrari vyrobené.

Conti však svoje vzácne Ferrari zakrátko predal. Ktovie prečo, urobili tak aj ďalší talianski majitelia. A to v rýchlom slede, pretože už v roku 1971 prišla hliníková Daytona o taliansku registráciu a putovala do Japonska. Objavila sa dokonca v tamojšom magazíne Car Graphic. A potom ju v roku 1980 kúpil akýsi Makoto Takai. Lenže nie preto, aby si užíval silu 4,4-litrového 12-valca Colombo s výkonom 330 koní. Daytonu jednoducho zavrel do skladu a tam ostala bez pohybu dlhé roky. Na odometri v tom čase ostala doslova zmrazená číslica 36 390 km. Na tento solitér si síce pamätalo niekoľko zberateľov a aj sa snažili Makota presvedčiť o predaji, ale nikdy nesúhlasil. A v podstate urobil dobre.

Pod prednou kapotou tróni 4,4-litrový 12-valec.... Foto: Sotheby's
Ferrari 365 GTB/4 - 1969 Pod prednou kapotou tróni 4,4-litrový 12-valec. V časoch slávy dával 330 koní. Teraz mu bude treba opäť vdýchnuť život.

Škoda len, že auto nezakonzervoval. Dnes po 37 rokoch skladovania v nevhodných podmienkach vyzerá dosť biedne. Lak dostal poriadne zabrať, podobne ako chrómovaný výfuk. Luxusný interiér s koženým čalúnením a dokonca elektricky ovládanými oknami je tiež poznačený časom. Podstatné však je, že na tomto aute je takmer všetko pôvodné. Počas svojej kariéry absolvovalo len zopár zmien a to sa cení. Takže neprekvapí, že napriek aktuálnemu stavu je o maranellský objav veľký záujem. Po takmer štyroch dekádach hľadá totiž opäť nového majiteľa. Naša vzácna Daytona sa objaví na dražbe Ferrari – Leggenda e Passione, organizovanej aukčným domom RM Sotheby's.A to už v septembri.

Pochopiteľne, nepôjde o lacnú hračku. Odhadovaná cena je 1,4 až 1,7 milióna eur. To však neznamená, že sa výsledná suma nemôže vyšplhať vyššie. Je to dokonca pravdepodobné, pretože ide o jediný vyrobený exemplár. A ak sa ktosi postará o jeho renováciu, môže cena vyletieť ešte vyššie. Lepšie zhodnotené peniaze snáď ani neexistujú.
Ferrari 365 GTB/4 - 1969
Ferrari 365 GTB/4 - 1969
+14Ferrari 365 GTB/4 - 1969

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 7 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Veterán #Ferrari
Články podľa značiek