
Continental možno mnohí z nás poznajú len vďaka pneumatikám, no v skutočnosti ide o jedného z najväčších svetových dodávateľov pre automobilový priemysel. V súčasnosti pracuje aj na autonómnom riadení, ktorému, ako sa zdá, patrí budúcnosť. Lenže plne autonómne autá, ktoré sa dostanú k zákazníkom, nie sú ešte témou dňa. Delí nás od nich približne desať rokov intenzívneho vývoja. A práve na výskum slúžia špeciálne upravené autá Continentalu, ktoré majú v interiéri dva volanty. Na čo je to dobré?
Nemecká spoločnosť prostredníctvom nich skúma, ako sa zachová vodič auta s autopilotom v situácii, ak ho vozidlo náhle požiada o prevzatie riadenia, teda v situácii, keď riadiaca elektronika nebude schopná posúdiť správne riešenie situácie. Jednoducho sa rozhodne prenechať zodpovednosť na vodiča. Možno sa to zdá ako malý problém, ale experti vyvíjajúci autonómne riadenie vedia, že prechod riadenia z autonómneho do manuálneho režimu nebude vôbec jednoduchý. Ide totiž o bezpečnosť.

Vodičovi, ktorého elektronika požiada o riešenie situácie, totiž chvíľu trvá, kým sa zorientuje. Navyše musíme predpokladať, že kým autopilot fungoval, vodič buď odpočíval, čítal si knihu, telefonoval, alebo vybavoval pracovnú poštu. A zrazu príde povel na okamžité rozhodnutie. Preto Continental testuje reakcie vodičov na takéto situácie. A nepotrebuje na to ani autá s autonómnym riadením. Postačia tie s dvoma volantmi. Funkciu autopilota totiž na seba prevezme vodič na pravom prednom sedadle. Kým ten má v rukách skutočný volant, testovací pilot vľavo dostal iba maketu.
Vo chvíli, keď je testovací pilot vyzvaný na prevzatie riadenia, je vyškolený vodič za skutočným volantom informovaný pomocou head-up displeja o zamýšľaných poveloch a prevádza ich na skutočné pohyby auta. V autonómnej fáze jazdy šoféruje auto sám a simuluje prácu autopilota. Výsledky reakcií potom Continental využíva pri vývoji ovládacích algoritmov. Takéto testovanie vývoj nepochybne urýchľuje, pretože používať skutočné autonómne autá v skutočnej premávke je podľa dnes platnej legislatívy možné len vo veľmi malom rozsahu.
Navyše je systém bezpečnejší. Jednoducho preto, že autonómne autá nie sú dnes ešte dostatočne inteligentné a mohli by počas testu ohroziť testovacích jazdcov. Falošný autopilot to však zvládne s prehľadom.