Naftové motory si tak z celkového koláča privlastnili 46,3 %, kým benzínové 48,5. Ešte vlani mali pritom naftové motory 50,2 percentný podiel. Takže pokles je pomerne intenzívny. Dôvodom je neistota, ktorá vládne okolo dieselových motorov. Pre automobilky to je nie príliš dobrá správa. Bez naftových motorov sa totiž ich flotilové emisie CO2 len ťažko zmestia do očakávaných limitov. Budú musieť preto investovať do hybridných pohonov a elektromobilov. Potvrdzuje to aj analytik ACEA Erik Jonnaert, podľa ktorého budú alternatívne pohony hrať stále dôležitejšiu úlohu.
Podľa neho však bude nevyhnutné zákazníkov povzbudiť, aby investovali do drahších hybridných áut, napríklad dotáciami a rýchlym budovaním nabíjacej infraštruktúry v celej Európe. Inak sa podiel elektrických a plug-in hybridných áut nezvýši. A je to vidieť už teraz. Ústup dieslov využila totiž výlučne benzínová ponuka. Podiel elektromobilov a plug-in hybridov bol v prvom polroku len 1,3 percenta, teda rovnaký ako v porovnateľnom období roka 2015. Jonnaert tvrdí, že diesle preto netreba brať ako zlo, ale ako most medzi dvoma érami.
Predaj áut podľa typu pohonu
Typ pohonu | 1. – 6. 2017 | 1. – 6. 2016 | Rozdiel |
---|---|---|---|
Benzínový | 3 658 088 | 3 329 473 | +328 615 |
Naftový | 3 491 430 | 3 643 757 | –152 323 |
Alternatívny | 392 954 | 289 739+ | 103 215 |
LPG/CNG/E85 | 98 933 | 94 549 | +4 384 |
Hybridy | 198 579 | 125 535 | +73 044 |
Elektromobily | 95 442 | 69 655 | +25 787 |