Mitsubishi e-Evolution: Koncept pre Tokio bude elektrické SUV

Mitsubishi sa hodlá postaviť na nohy vďaka crossoverom. A vyhýbať sa nemá ani tým čisto elektrickým. Presne na to upozorňuje konceptom e-Evolution pripraveným pre tokijskú motoršou.

16.10.2017 19:00
debata (1)
Koncept Mitsubishi pre Tokio bude zvýšený... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi e-Evolution Concept - 2017 Koncept Mitsubishi pre Tokio bude zvýšený štvordverovým kupé. Z jeho dizajnu majú čerpať nové sériové modely.

Prípravy na autosalón v Tokiu sú v plnom prúde. Zažiaria tu najmä domáce značky. Chýbať medzi nimi nebude ani Mitsubishi. Okrem známeho crossoveru Eclipse Cross, ktorý absolvuje japonskú premiéru, privezie na výstavisko ďalší z radu jeho konceptov. Opäť na tému crossoverov, v ktorých vidí svoju budúcnosť. Tentoraz však s čisto elektrickým pohonom. Štúdia agresívnych tvarov prináša nové dizajnové prvky. Napríklad horizontálne delené svetlá nahrádzajúce súčasný „Dynamic schield“.

Z profilu zaujme športová silueta a nízka... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi e-Evolution Concept - 2017 Z profilu zaujme športová silueta a nízka presklená kabína. Zadné dvere budú pravdepodobne protismerné.

Z profilu pripomína tento crossover skôr 4-dverové zvýšené kupé, než klasické SUV. Napriek oplastovanému podvozku a veľkým kolesám vidieť totiž enormnú snahu po dobrej aerodynamike. Sklon čelného okna je naozaj extrémny a rovnako netypická je splývavá silueta. Vyzerá to tak, že karoséria nebude mať stredový stĺpik a že druhý pár dverí sa bude otvárať protismerne. Zadné svetlá majú tvar ležiaceho písmena Y.

Kým predná náprava dostane jeden elektromotor,... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi e-Evolution Concept - 2017 Kým predná náprava dostane jeden elektromotor, zadné kolesá budú poháňať až dva. To umožní okamžité vektorovanie krútiaceho momentu v zákrutách.

O pohon sa stará trojica elektromotorov, z toho jeden na prednej a dva na zadnej náprave. Práve toto riešenie umožňuje vektorovanie krútiaceho momentu v zákrutách AYC (Active Yaw Control), čo má konceptu priniesť stabilitu a jazdné schopnosti vodiča posúvať o „level“ vyššie. Zdrojom energie sú bližšie nešpecifikované kompaktné akumulátory umiestnené v podlahe. Mitsubishi však neprezradilo ani ďalšie technické parametre. Nepoznáme výkon, dojazd a dynamiku.

Podobne je to s interiérom zahaleným rúškom tajomstva. Japonská automobilka však prezradila, že vodičom bude pomáhať umelá inteligencia (AI) v podobe osobného asistenta. Ten má sledovať správanie vodiča a prispôsobovať činnosť jednotlivých systémov vozidla jeho požiadavkám. Zároveň môže fungovať aj ako osobný tréner. Najprv zmapuje jazdné schopnosti vodiča a na základe nich navrhne program školenia. To všetko má prebiehať hlasovou komunikáciou, presnejšie dialógom.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Concept #koncept #Mitsubishi #autosalón Tokio 2017 #Mitsubishi e-Evolution
Články podľa značiek