Umožňuje to nová zóna voľného obchodu v šanghajskej zóne, ktorá vznikla v roku 2013. Doteraz totiž Čína umožňovala zahraničným automobilkám vyrábať na svojom území autá len v rámci spoločných podnikov s domácimi partnermi. Daňou za výhradné vlastníctvo však bude 25 % clo. Tesla sa spolieha, že tento hendikep doženie nižšími výrobnými nákladmi a tiež tým, že bude bližšie k dodávateľom a zákazníkom. Vo výsledku by mali byť ceny jej elektromobilov nižšie ako doteraz.
V súčasnosti sú Tesly v Číne približne o 50 % drahšie než elektromobily domácej produkcie. Preto sú považované za prestížnu záležitosť. Do plachiet fúka Tesle aj zámer Číny zvýšiť do roku 2025 podiel predaja elektromobilov na viac ako pätinu a výhľadovo úplne zakázať predaj vozidiel so spaľovacími motormi. Tento rok v marci kúpila päťpercentný podiel v Tesle najväčšia čínska internetová spoločnosť Tencent Holdings.