Nie je tajomstvom, že česká Škoda bude aj v budúcnosti rozširovať modelovú ponuku. Najmä v oblasti populárnych SUV a crossoverov. Po Kodiaqu a Karoqu je potvrdený príchod ešte menšieho SUV na báze Seatu Arona. A nielen to, tak trochu v rozpore s rodinným imidžom Škody sa chystá aj športový derivát Kodiaqu. Doteraz sa o ňom hovorilo ako o Kodiaqu Coupé, no v Mladej Boleslavi teraz potvrdili, že očakávaná novinka dostane názov Kodiaq GT.
Od materského 7-miestneho modelu sa bude líšiť zníženou siluetou strechy, podobne ako je to pri BMW X4 či Mercedese-Benz GLC Coupé. Daňou za krásu bude absencia tretieho radu sedadiel. Zlou správou je, že Škoda zatiaľ ráta s Kodiaqom GT len v Číne. Tam aj spustí výrobu vo svojom závode v Šanghaji. Stále tak nie je jasné, či sa dostane do Európy. To aj napriek tomu, že podľa šéfa automobilky Bernharda Maiera záujem prekonáva doterajšie očakávania.
Problém je teda niekde celkom inde. A to na preplnených európskych produkčných linkách Škody. Už s príchodom Karoqu musela automobilka riešiť logistiku a investovať desiatky miliónov eur do rozšírenia kapacít, aby bola vôbec schopná spustiť jeho výrobu. Navyše v Kvasinách zabezpečuje výrobu sesterského Seatu Arona. Ďalší model jednoducho neprichádza do úvahy. Kým teda čínski zákazníci dostanú Kodiaq GT už v budúcom roku po premiére na autosalóne v Pekingu, tí európski si budú musieť počkať.
Núka sa dovoz z Číny alebo využitie voľných výrobných kapacít Volkswagenu v Nemecku. „Zákazníci vyjadrili nemalý záujem, ktorého vyústením by mala byť celosvetová produkcia. Očakávame, že koncern preto nájde v priebehu roka nejaké voľné kapacity. Zatiaľ je všetko len v štádiu diskusií,“ uviedol k výrobe Kodiaqu GT Bernhard Maier. To všetko sú však pre Škodu príjemné starosti. Jej produkcia stále rastie. V tomto roku vyrobila vyše milióna vozidiel. Ten miliónty pritom zišiel z montážnych liniek už koncom októbra, teda v rekordnom čase.