
Nový aerodynamický tunel vo Wolfsburgu dokáže simulovať vietor s rýchlosťou 250 km/h a tiež rôzne teploty od –30 až do +60 stupňov Celzia. Navyše možno počas skúšok vytvoriť dážď, sneženie alebo 95 % vlhkosť. Pritom je tunel veľmi tichý. Pri rýchlosti vetra 160 km/h produkuje do exteriéru len 65 decibelov. To sú, samozrejme, úžasné parametre, ale vo vzduchu visí otázka, či mala investícia 100 miliónov eur logiku. Súčasný trend totiž aerodynamickým tunelom do plachiet práve nefúka. Automobiloví výrobcovia prechádzajú masovo od reálnych testov k pokročilým počítačovým simuláciám.

Také Ferrari napríklad aerodynamický tunel má, ale ten v podstate chátra. Automobilka z Maranella sa totiž tiež priklonila k overovaniu aerodynamiky pomocou softvéru Powerflow od spoločnosti Exa. Podobne Tesla či Jaguar sa s testami v tuneloch dávno rozlúčili. „Už pri Jaguare XE sme nerobili žiadne overenia aerodynamiky vo veternom tuneli a nepostavili sme žiaden prototyp na tento účel, povedal na túto tému hovorca Jaguaru. Načo teda bude také drahé zariadenie Volkswagenu, ktorého kasu atakujú následky emisného škandálu Dieselgate? Volkswagen však tvrdí, že aerodynamický tunel zmysel má.
Napríklad v tom, že dokáže určiť výsledný aerodynamický koeficient vozidla v priebehu dvadsiatich minút. Počítačovému programu to trvá niekoľko dní. Navyše nie je možné pri digitálnych testoch vychytať všetky „muchy“. Tunel dokáže zároveň slúžiť aj ako klimatická komora, takže vo výsledku by z neho mali vychádzať kvalitnejšie navrhnuté autá. A to Volkswagen rozhodne potrebuje. V pláne je totiž veľká ofenzíva. Automobilka pracuje na päťdesiatich nových autách a netreba zabúdať, že služby tunela využijú aj sesterské značky Audi, Škoda, Porsche, Lamborghini či Bentley a Bugatti.