Najprv sa zdalo, že spoločnosť Devel Sixteen si robí z nadšencov hyperšportov tak trochu dobrý deň. Vyrukovala totiž s informáciou, že pripravuje stroj, ktorý bude disponovať výkonom 5 000 koní a dosiahne maximálnu rýchlosť 560 km/h. Lenže pred dvoma rokmi na autosalóne v Dubaji začal projekt naberať reálne obrysy. S sídliaca v Spojených arabských emirátoch dokonca ukázala prototyp osadený šialeným 16-valecom s objemom 12,3 litra dopovaný štyrmi gigantickými turbodúchadlami s priemerom 81 mm.
Načo je síce niekomu auto, ktorému by stačil aj polovičný výkon na to, aby oskalpoval všetko, čo dnes jazdí na štyroch kolesách, nevedno, ale isté je, že projekt nebol recesiou a pomaličky speje do finále. Motor, za ktorého vývojom stojí renomovaná spoločnosť Steve Morris Engines, známa zo sveta dargsterov, teda z populárnych amerických akceleračných pretekov na štvrť míle, má vraj ešte vyšší výkon, ako bolo plánované. Ten doteraz ostával tajomstvom. Najmä preto, lebo neexistovalo meracie zariadenie, na ktorom by ho bolo možné vyskúšať v plnom nasadení.
S bežným 93-oktánovým palivom a pri tlaku turbodúchadiel 20 Psi namerali motoru na motorovej brzde 3 044 koní pri 6 400 otáčkach za minútu. Lenže agregát je stavaný aj na 117-oktánové palivo VP C1, ktoré je podmienkou maxima. A tu už bol problém. Tlak turbodúchadiel vzrástol na 36 Psi a test museli prerušiť pri dosiahnutí výkonu 4 578 koní, ktoré dával motor pri 6 900 otáčkach. Krútiaci moment sa vyšplhal na šialených 4 786 Nm pri 6 600 otáčkach, ktorými mohol doslova zničiť meracie zariadenie. Develu sa však nakoniec podarilo motor otestovať.
Tento týždeň spoločnosť oznámila, že má presne 5 076 koní pri 7 000 otáčkach a 5 287 Nm, ktoré kulminujú pri rovných 6 700 otáčkach za minútu. Otázkou ostáva, aká prevodovka si s takýmto monštrom poradí a či budú k prenosu výkonu na asfalt stačiť štyri kolesá. Alebo aj to, akú zásobu paliva si tento extrém, akoby navrhnutý v Hollywoode, so sebou povezie. Odpovede na tieto otázky by sme sa mali dozvedieť na nadchádzajúcom autosalóne v Dubaji. Spoločnosť Devel Sixtee tu ukáže evolúciu, ktorá by nemala mať ďaleko k finálnemu dizajnu.
Potvrdená je aj výroba spoločnosťou Manifattura Automobili Torino, ktorá sa podieľa napríklad na projekte Apollo Intensa Emozione. Ak sa Devel Sixteen skutočne dostane k zákazníkom, bude zbytočné sa pýtať, či patrí rýchlostný rekord Bugatti Chiron, Koenigseggu Agera RS či Hennessey F5. Všetky budú totiž popri arabskom extrémnom hyperšporte pôsobiť len ako krotké baránky.