
Plug-in hybridný superšport BMW i8 s karbónovou karosériou je s nami už viac ako štyri roky. A na svojej futuristickej povahe nič nestratil. Na ceste stále fascinuje. A hoci jeho predaje sa nikdy nevyvíjali tak, ako si v Mníchove želali, na svoju technologickú pýchu BMW nikdy nezanevrelo. Obetovalo len plány na otvorenú verziu, ktorá sa vo forme konceptu i8 Spyder predstavila už v roku 2012. Po piatich rokoch sa to ale zmení. Spolu s prvou modernizáciou i8 sa totiž na autosalóne v Los Angeles predstaví aj BMW i8 Roadster.

A nejde o koncept ani o vzdialenú budúcnosť. V supermodernej lipskej továrni, kde vzniká okrem i8 aj karbónový elektromobil i3, už finišujú na príprave produkcie otvorenej modifikácie. Vzhľadom na štruktúru karosérie tvorenej CFRP, teda z plastov vystužených uhlíkovými vláknami, nebola prestavba iste jednoduchá ani lacná. Ale podarilo sa. BMW i8 Roadster dá ale pred uhlíkovým strešným panelom prednosť plátnu. Vidieť to práve zo snímok z montážnych liniek, ktoré BMW zverejnilo.
Novinkou bude aj výkonnejšia plug-in hybridná sústava. Preplňovaný 3-valec 1,5 TwinPower Turbo a elektromotor majú totiž dávať až 309 kW, čo je 49 viac ako v súčasnosti. Zväčšiť sa má aj kapacita li-ion článkov, ktorá zabezpečí dlhší čisto elektrický dojazd. Aj vďaka nim by mala normovaná spotreba paliva na prvých sto kilometrov klesnúť na rozprávkových 2,1 litra benzínu. Pri kupé s lepšou aerodynamikou to má byť ešte o deci menej. Spotreba elektrickej energie v „zelenom“ režime zas klesne na 14,7, respektíve na 14,2 kWh na 100 km.