Bob Lutz je vo svete automobilového priemyslu známou persónou. Počas svojej kariéry stál na vysokých postoch v BMW, vo Forde či v General Motorse. Jeho názory sú preto veľmi rešpektované. A netají, že patrí k teslaskeptikom, teda ľuďom, ktorí považujú podnikanie amerického výrobcu elektromobilov za veľkú bublinu. Už dávnejšie sa na konto Tesly vyjadril, že má príšerné hospodárenie. Ocenil síce jej vizionársky imidž, ale zároveň dodal, že na svojich víziách nedokáže zarobiť ani cent. S každým vyrobeným autom prerába viac a viac.
Za pravdu mu dávajú už takmer štrnásťročné negatívne bilancie podniku, ktorý vykázal len za posledný kvartál rekordnú stratu 619,4 milióna eur. Lutz tiež označil zákazníkov Tesly za sektu, ale to, čo povedal pre americkú televíziu CNBC po piatkovej premiére ťahača Tesla Semi a športového modelu Tesla Roadster, bolo zatiaľ to najostrejšie, čo adresoval americkej spoločnosti. Vyhlásil, že Tesla sa napriek veľkolepej prezentácii noviniek, ktorými na seba vie strhnúť pozornosť, blíži ku krachu, a ten príde skôr, ako by mnohí čakali.
Myslí si, že neprežije ani budúci rok. Je to odvážne tvrdenie, ale Lutzove pochybnosti vychádzajú z toho, že v poslednom čase stráca podnik bezprecedentným spôsobom zamestnancov a tiež peniaze. „Tesla stráca kontrolu nad svojimi nákladmi, má neefektívnu výrobu a chýba jej predajná sieť,“ povedal Lutz. Tvrdí tiež, že Tesla nemá nič, čo by nemali ostatné automobilové spoločnosti. „Tesla nemá žiadnu extra receptúru, používa rovnaké li-ion batérie ako všetci ostatní.“ Dokonca si myslí, že General Motors má batérie lepšie a lacnejšie.
Lutz je jednoducho presvedčený, že piatková premiéra noviniek bola len zásterkou na veľmi vážny stav podniku. „Majú krízu hotovosti a budú musieť ísť na ďalšie navýšenie kapitálu,“ povedal. Podnik navyše nedokáže rozbehnúť sériovú výrobu nového modelu 3, na ktorý čaká viac ako pol milióna zákazníkov. Či mal Lutz pravdu, uvidíme v najbližších mesiacoch či rokoch. Zatiaľ to však vyzerá, že výroba elektromobilov nie je rentabilná. Ostatní ich teda nevyrábajú nie preto, že to nevedia, ale preto, že na nich nevedia zarobiť. A Tesla je výnimkou, ktorá potvrdzuje pravidlo.