Mini JCW Buggy: Brutálna zadokolka sa chystá na Dakar

Mini postavilo pre nový ročník najťažšej rely sveta nový špeciál. Podľa vzoru Peugeotu má zadný náhon a pod karbónovým kabátom techniku BMW. So sériovými autami paralelu nehľadajte.

27.11.2017 06:00
debata
Bugina Mini pre Dakar nemá veľa spoločného so... Foto: Mini
Mini John Cooper Works Buggy - 2017 Bugina Mini pre Dakar nemá veľa spoločného so sériovou produkciou britskej značky. Karoséria z uhlíkových vlákien spočíva na ráme z oceľových rúrok.

Britské Mini nie je na Rely Dakar žiadny nováčikom. Tento rok obsadilo so svojím John Copper Works Rallye v celkovom poradí šieste miesto. Teraz chce však viac. Evolúciu súčasného JCW Rallye síce do súťaže pošle, ale pridá špeciál John Cooper Works Buggy. Dôvodom sú pravidlá najťažšej rely sveta a tiež inšpirácia ohromným úspechom špeciálov Peugeot 3008 DKR a 2008 DKR, ktoré kraľovali posledným dvom ročníkom. Tajomstvo sa skrýva v použití zadného náhonu, hoci zadokolky už nebudú zvýhodnené natoľko ako v minulosti.

Už prvý pohľad naznačuje, že brutálna bugina nemá so sériovou produkciou Mini takmer nič spoločné. Vznikala v spolupráci s tímom X-Raid a využíva techniku koncernu BMW. Takže špeciálna karoséria vytvorená z rúrkového rámu a vonkajších panelov z plastov vystužených uhlíkovými vláknami CFRP či z kevlaru, využíva skúsenosti ekologickej divízie BMW i a jej kompozitných elektromobilov. V strede umiestnená pohonná jednotka zas pochádza z výkonných modelov s modro-bielou vrtuľou.

Centrálne umiestnený naftový radový 6-valec s... Foto: Mini
Mini John Cooper Works Buggy - 2017 Centrálne umiestnený naftový radový 6-valec s objemom troch litrov má pôvod v BMW. K zadným kolesám bude posielať 250 kW a 850 Nm.

Možno prekvapí, že v časoch atakov na dieselové motory tankuje JCW Buggy naftu. Spaľuje ju radový 6-valec TwinPower Turbo s objemom troch litrov. K zadným kolesám posiela 250 kW a 850 Nm krútiaceho momentu. Mini tvrdí, že celá pohonná sústava je koncipovaná nanovo. Dizajn špeciálu sa rodil v oddelení Mini Design. Obrovské pneumatiky budú musieť zvládnuť skutočné peklo. Nadchádzajúci ročník má byť totiž bohatý na púštne „erzety“, kamenisté úseky aj asfaltové cesty, ktoré sa v Andách vyšplhajú až do výšky 4 000 metrov.

Mini a tím X-Raid nasadia do pretekov hneď sedem strojov. Za volant troch špeciálov Buggy sa posadia jazdci Mikko Hirvonen (Finsko), Bryce Menzies (USA) a Yazeed Al-Rajhi (Saudská Arábia). Štyri JCW Rallye budú pilotovať Orlando Terranova (Argentína), Jakub Przygonski (Poľsko), Joan Roma (Španielsko) a Boris Garafulic (Čile). Zápolenie odštartuje 6. januára a povedie z Peru cez Bolíviu až do Argentíny.
Mini John Cooper Works Buggy - 2017
Mini John Cooper Works Buggy - 2017
+9Mini John Cooper Works Buggy - 2017

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mini #Rely Dakar #John Cooper Works #Mini JCW #Mini JCW Buggy
Články podľa značiek