Kým Európe vládne Golf, za Atlantikom je najpopulárnejším Volkswagenom Jetta. Teda sedan odvodený z Golfu. Naopak, na starom kontinente je menšinovým žánrom. Preto neprekvapuje, že premiéru novej generácie tohto kompaktu si značka pripravila pre blížiaci sa januárový autosalón v Detroite. Napokon, bolo načase. Súčasná Jetta stojí ešte na starej platforme PQ35, ktorú požívala Octavia druhej generácie či Golf VI. Na svete je však nová sedmička a tak Jetta „prešaltuje“ na nové základy MQB.
Medzigeneračne mierne narastie. Do dĺžky o 43 mm na konečných 4 710 a na rázvore o 33 mm na výsledných 2 685 mm. Dizajnom neohúri. Volkswagen opäť využije evolučnú receptúru. Väčší formát a ostrejšie línie inšpirované novým Golfom či Arteonom však Jette určite prinesú viac emócií. Napokon, naznačil to už koncept New Midsize Coupé predstavený v roku 2014 v Číne aj prvá oficiálna skica novej Jetty, zverejnená automobilkou pár týždňov pred svetovým debutom.
Interiér prinesie digitálny kokpit a novú generáciu multimedií. Počítať môžeme s aparatúrou Fender, adaptívnym tempomatom aj adaptívnymi tlmičmi. Pod kapotou ostane známy 4-valec 1,4 TSI (110 kW), avšak spriahnutý s 8-stupňpvým automatom, namiesto 7-stupňovej prevodovky DSG. S novším 4-valcom 1,5 TSI Evo ani v Európe módnymi trojvalcami 1,0 TSI Volkswagen za Atlantikom neráta. A po afére Dieselgate je otázne aj nasadenie naftových motorov. Skôr to vyzerá na hybrid či plug-in hybrid.