Ôsma generácia Chevrolettu Corvette sa predstaví na januárom autosalóne v Detroite v roku 2019. Automobilka má tak ešte dvanásť mesiacov času. No spoza Atlantiku začínajú presakovať prvé informácie už dnes. A sú zaujímavejšie ako kedykoľvek predtým. Corvette C8 totiž čaká dramatická zmena koncepcie. Automobilka potvrdila, že po 65 rokoch sa motor V8 presťahuje spod prednej kapoty pred zadnú nápravu. Prečo?
Chevrolet chce s „Vette“ lepšie konkurovať úhlavným nepriateľom z dielne Ferrari či Porsche. Výkonu má síce dnes viac ako dosť, veď najnovšia verzia ZR1 produkuje úžasných 755 koní, ale klasický „lejaut“ s motorom vpredu a hnanou zadnou nápravou už neumožňuje zásadnejší pokrok v jazdných vlastnostiach. Centrálne umiestnený agregát jednoducho prospeje lepšiemu rozloženiu hmotnosti medzi obe nápravy, a tým aj stabilite. Nový bude aj samotný motor.
Vidlicový 8-valec zamení kompresor za dve turbodúchadlá a kvôli emisiám zmenší svoj zdvihový objem. Šušká sa o výkone 522 kW. Navyše má prísť aj na menší preplňovaný 6-valec, pravdepodobne s jedným turbodúchadlom, vďaka ktorému by sa mohol rozšíriť okruh zákazníkov o tých, ktorí si doteraz Corvette dopriať nemohli. I tak má Corvette ostať verná nižšej cene ako jej japonskí, nemeckí, britskí a talianski konkurenti. Aj preto bude používať skôr lacnejší hliník než drahý karbón.
Otázkou je, ako na zmenu koncepcie zareagujú samotní zákazníci. O zlepšení jazdných parametrov síce niet pochýb, ale bude to ešte Corvette? Neublíži zmena koncepcie jej imidžu? Je to akoby sa Porsche zo dňa na deň rozhodlo, že kultová deväťstojedenástka bude mať motor vpredu. História ukázala, že podobné experimenty sa automobilke zo Zuffenhausenu nikdy nevyplatili. A pri americkej športovej ikone to môže byť podobné, hoci s myšlienkou premiestnenia motora do stredu sa pohrávali konštruktéri GM už v polovici šesťdesiatych rokov.