
Na nový hothatch od Fordu čakali priaznivci značky ako na spasenie božie. Niet sa čomu čudovať. Nová generácia oživila spomienky na legendárny „okrídlený“ Escort Cosworth. Prišla síce o 5-valec, ale zato dostala viac výkonu a najmä úžasný pohon oboch náprav s elektronicky riadenou dvojicou spojok, ktorá umožňuje posielať k zadným kolesám až 70 % krútiaceho momentu. Kombinácia s preplňovaným 4-valcom 2,3 EcoBoost z Mustangu s výkonom zvýšeným až na 257 kW a manuálnej prevodovky, sľubovala adrenalínové zážitky za volantom.
A tie sa aj dostavili. Lenže zakrátko začal Focus RS zvyšovať krvný tlak prvým majiteľom aj z iných dôvodov. Po určitom čase sa totiž z ničoho nič začal objavovať za Focusom RS biely dym unikajúci z výfuku. Pokojne už po 30 000 najazdených kilometroch. Niekedy už po štyroch tisíckach. Neklamný znak toho, že dochádza k úniku chladiacej kvapaliny do spaľovacieho priestoru. Presne to sa stalo. Následkom bol nielen dym, ale aj nedostatočné chladenie a v niektorých prípadoch dokonca fatálne poškodenie motora jeho prehriatím. Niektorí majitelia hlásili dokonca prasknutý blok motora.

Ford vzal reklamácie po určitom čase vážne a defektné motory Focusov RS dotknutým majiteľom vymenil. Stále však nebolo jasné, čo sa stalo. Aj preto, že spomenutá fatálna porucha sa neobjavila na všetkých vyrobených exemplároch, ale len na niektorých. Americký Road & Truck tvrdí, že vie, čo sa stalo. Je presvedčený, že chybu nemusel spraviť samotný Ford, ale dodávateľ. Ford Focus RS má totiž veľmi podobný motor ako nový Ford Mustang. Vzhľadom na zvýšenie výkonu má ale upravené chladenie hlavy valcov, a preto aj odlišné tesnenie pod hlavou.

To má za úlohu oddeľovať kanály mazacieho a chladiaceho okruhu a tiež jednotlivé valce. Road & Truck sa však domnieva, že do určitých Focusov RS sa dostalo nesprávne tesnenie z Mustangu. To viedlo k „uväzneniu“ chladiacej kvapaliny v drážkach, jej zahriatiu a nakoniec k poškodeniu tesnenia, ktoré prasklo a umožnilo priesak kvapaliny priamo do valcov. Ako je to možné? Americký zdroj uvádza, že dodávateľ zabalil pravdepodobne nesprávne tesnenia z Mustangu do boxu určeného pre Focus RS.
To by vysvetľovalo, prečo niektoré exempláre fungovali bez problémov a iné nie. Nesprávne tesnenia si nemuseli na linke všimnúť, keďže majú veľmi podobný dizajn. Ford sa však zatiaľ k tejto teórii nevyjadril, no všetky fakty vrátane označenia týchto zamenených dielcov hovoria v jej prospech. Dobrou správou je, že po oprave sú všetky Focusy RS bez problémov, takže chyba nie je skrytá v nesprávnej konštrukcii motora.