Vlani na autosalóne v Ženeve predstavil Mercedes-Benz štúdiu s jednoduchým názvom GT Concept. Išlo o štvordverovú verziu superšportu Mercedes-AMG GT. Bolo to jasné avízo, že trojcípa hviezda chystá tvrdého konkurenta pre Porsche Panamera, ktoré kraľuje v prémiovom rybníku prakticky bez súperov. To sa však zmení. Presne na tom istom mieste, len s ročným odstupom, uvidíme v marci v halách Palexpa sériovú „Panameru zo Stuttgartu“.
Od konceptu sa už príliš líšiť nebude. Naznačujú to aj prvé oficiálne snímky predsériových prototypov, i keď s ochrannou kamuflážou, ktoré automobilka zverejnila. Na svet sa tak derie krásny 5-dverový fastback so splývavou zadnou časťou. Napriek enormnej dynamike, ktorú zabezpečí preplňovaný 4-litrový 8-valec vyladený na 444 kW, pôjde aj o relatívne praktické auto pre štvorčlennú posádku a jej batožinu. Postarajú sa o to nielen dva páry dverí, ale aj variabilné zadné sedadlá a veľké výklopné veko.
Chystá sa aj silnejšia verzia, ktorá by mohla dosiahnuť dynamiku konceptu. A to pomocou plug-in hybridnej technológie a 9-stupňového automatu. Vďaka elektromotoru sa totiž výkon štúdie vyšplhal až na 600 kW, čo znamenalo šprint na stovku za menej ako tri sekundy. Počíta sa pritom s využitím ultraľahkých akumulátorov, ktoré Daimler vyvíja s britskou spoločnosťou High Performance Powertrains a ktoré už nasadil v odhalenom hyperšporte AMG Project One s motorom z monopostu F1.
Názov ešte nie je celkom istý. Mercedes-AMG si nechal priestor. V každom prípade sa model rodil pod kódovým označením GT4, ktoré má jasnú logiku. So súčasným 4-dverovým kupé CLS by si novinka nemala prekážať. Bude výrazne ultimatívnejšia, drahšia a v porovnaní so športovým derivátom triedy E so štyrmi dverami to bude hrať viac na kupé. Okrem toho už Mercedes-Benz nepočíta s najvýkonnejšou verziou CLS 63 AMG, to aby bol odstup oboch hráčov evidentný. Viac sa dozvieme šiesteho marca.