Jednoducho, vodič nedokáže spolupracovať s bezpečnostnými prvkami tak ako automatická prevodovka. A keďže asistenčných systémov neustále pribúda, na čo tlačí aj legislatíva a konzorcium Euro NCAP, Subaru nevidí inú cestu, ako dať prednosť Lineartronicu pred manuálom. Už dnes bezpečnostný balík EyeSight páruje výhradne s automatom. Čosi ako manuál s adaptívnym tempomatom jednoducho nedostanete. „Balík EyeSight nie je kompatibilný s manuálnou prevodovkou. Prevodovka Lineartronic, naopak, zdôrazňuje posolstvo bezpečnosti,“ hovorí Chris Graham, šéf britského zastúpenia Subaru.
To znamená, že manuálne prevodovky sa v Subaru dostávajú na vedľajšiu koľaj. Vidíme to už dnes. Nová generácia Imprezy a crossoveru XV sú v ponuke výhradne s automatom, čo umožňuje Subaru zaradiť do výbavy už v základe vybrané prvky paketu EyeSight. Manuálnu prevodovku tak dostanete už len v kupé BRZ, ostrom Subaru WRX STI a Foresteri s naftovým motorom. Aj tu však hrozí koniec. S manuálom vraj nepočíta ani nástupca WRX STi, keďže nie je vylúčené, že príde s hybridnou technológiou, ktorá je od automatu opäť závislá.