BMW stiahne z predaja ďalšie benzínové motory. Potrebuje splniť normy

Kauza Dieselgate spustila lavínu, ktorá sa doteraz nezastavila. Okrem toho sa blíži platnosť novej emisnej normy Euro 6d a Európska únia zavádza aj novú metodiku merania spotreby WLTP. Pre BMW to znamená škrty v ponuke motorov. Naftové však zostávajú.

28.03.2018 16:00
BMW M3 -2015 Foto:
BMW je nútené stiahnuť z predaja niekoľko benzínových motorov, aby sa vyhlo pokutám za flotilové emisie.
debata
Ide o pomerne paradoxnú situáciu, keďže pod paľbou kritiky sú v súčasnosti hlavné naftové motory. Zároveň však Európska únia plánuje obmedziť produkciu emisií pod hrozbou pokút. Nejde však o konkrétne modely, ale o tzv. flotilové emisie. Znamená to, že automobilka nesmie prekročiť určitý priemer vypustených škodlivín, ktorý vzíde zo všetkých jej predaných modelov a značiek.

Z tohto hľadiska nie sú problémom naftové motory, ale benzínové, keďže emisie sú priamo úmerné spotrebe paliva. A práve jej reálnejšie hodnoty má odhaliť nová metodika merania s názvom WLTP. K tomu všetkému do hry vstupuje aj nová emisná norma Euro 6d, ktorá výrobcom prikazuje nanovo upraviť a certifikovať všetky pohonné jednotky, ktoré chcú predávať. A práve táto norma sa zameriava na produkciu pevných častíc zážihových motorov.

Vo výsledku to znamená, že v prípade niektorých modelov sa neoplatí certifikovať určité agregáty, keďže onedlho ich nahradia nové generácie, ktoré už s novou normou počítali. Pre spotrebiteľov to značí, že až do príchodu nových generácií si budú môcť vyberať z obmedzenej ponuky.

Nemecký magazín Automobilwoche priniesol informáciu, že súčasná situácia sa výrazne odrazí na ponuke mníchovskej automobilky BMW. Tá už dávnejšie oznámila, že až do príchodu novej generácie sťahuje z ponuky BMW 550i, BMW M3 a všetky benzínové varianty radu 7. Teraz však padlo rozhodnutie stiahnuť z predaja aj všetky verzie radu 6 okrem GT aj súčasné generácie X5 a X6. Nemecký magazín nespresnil, či sa stiahnutie z predaja v prípade modelov SUV týka len zážihových alebo aj vznetových agregátov. A aby toho nebolo málo, modely X1 a X2 prídu o benzínový variant 20i.

Hoci reštriktívna politika Európskej verzie môže vyzerať hrozivo až likvidačne, pre BMW by nemalo ísť o neriešiteľnú situáciu. Prísne normy sa vzťahujú iba na trh Európskej únie a bavorská automobilka nie je odkázaná len na predaje na jej území. V súčasnom svete sú stále kľúčovými trhmi Spojené štáty americké a Čína. BMW tak nemusí obmedziť aj výrobu spomínaných modelových verzií, keďže tie si svojich zákazníkov nájdu v iných častiach sveta.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #benzínové motory #WLTP #Euro 6d
Články podľa značiek