Z tohto hľadiska nie sú problémom naftové motory, ale benzínové, keďže emisie sú priamo úmerné spotrebe paliva. A práve jej reálnejšie hodnoty má odhaliť nová metodika merania s názvom WLTP. K tomu všetkému do hry vstupuje aj nová emisná norma Euro 6d, ktorá výrobcom prikazuje nanovo upraviť a certifikovať všetky pohonné jednotky, ktoré chcú predávať. A práve táto norma sa zameriava na produkciu pevných častíc zážihových motorov.
Vo výsledku to znamená, že v prípade niektorých modelov sa neoplatí certifikovať určité agregáty, keďže onedlho ich nahradia nové generácie, ktoré už s novou normou počítali. Pre spotrebiteľov to značí, že až do príchodu nových generácií si budú môcť vyberať z obmedzenej ponuky.
Nemecký magazín Automobilwoche priniesol informáciu, že súčasná situácia sa výrazne odrazí na ponuke mníchovskej automobilky BMW. Tá už dávnejšie oznámila, že až do príchodu novej generácie sťahuje z ponuky BMW 550i, BMW M3 a všetky benzínové varianty radu 7. Teraz však padlo rozhodnutie stiahnuť z predaja aj všetky verzie radu 6 okrem GT aj súčasné generácie X5 a X6. Nemecký magazín nespresnil, či sa stiahnutie z predaja v prípade modelov SUV týka len zážihových alebo aj vznetových agregátov. A aby toho nebolo málo, modely X1 a X2 prídu o benzínový variant 20i.
Hoci reštriktívna politika Európskej verzie môže vyzerať hrozivo až likvidačne, pre BMW by nemalo ísť o neriešiteľnú situáciu. Prísne normy sa vzťahujú iba na trh Európskej únie a bavorská automobilka nie je odkázaná len na predaje na jej území. V súčasnom svete sú stále kľúčovými trhmi Spojené štáty americké a Čína. BMW tak nemusí obmedziť aj výrobu spomínaných modelových verzií, keďže tie si svojich zákazníkov nájdu v iných častiach sveta.