Kým v Európe stačila na zahľadenie emisného škandálu Dieselgate úprava motorov TDI radu EA 189, v USA to mala nemecká automobilka neporovnateľne ťažšie. Musela pristúpiť k výkupu vozidiel s klamlivým softvérom, stiahnuť ich z ciest a navyše čakať na schválenie úprav. Tie museli najprv posúdiť americké orgány. Len samotný výkup stál Volkswagen približne 7,4 miliardy amerických dolárov. Okrem toho sa nevyhol obrovskej pokute a logistických nákladov súvisiacich so skladovaním vykúpených vozidiel, ktoré nesmú na cesty.
Automobilka ich bola nútená parkovať na rôznych parkoviskách a prenajatých plochách po celých Spojených štátoch amerických. Autá stoja opustené napríklad na schátranom štadióne Pontiac Silverdome v Michigane, na starej vojenskej základni Norton pri letisku San Bernardino v Kalifornii alebo v prístave Baltimore v Marylande. To ale stále nestačilo. Veď kauza sa týka približne 400 000 vozidiel, z ktorých Volkswagen už odkúpil asi 350 000. Najväčšia odstavná plocha tak vznikla v kalifornskej púšti blízko Victorville. Desaťtisíce áut tu chátrajú už celé mesiace.
Posledné informácie však naznačujú, že automobilka má po dohode s americkými úradmi konečne riešenie. Môže ich opraviť, aby spĺňali americké emisné normy a potom ich vyviezť mimo krajiny. V USA ich totiž predať nesmie. Druhou možnosťou je vozidlá rozobrať na náhradné diely a tie predať s výnimkou motora. Otázne je, či náklady na opravu a ďalšiu logistiku vrátane prepravy do iných krajín nebudú nakoniec vyššie než zostatková cena samotných áut, ktoré bez údržby za dlhé mesiace státia podliehajú skaze. Mohla by z toho byť nakoniec väčšia ekologická katastrofa ako samotné zvýšené emisie NOx, ktoré stáli Volkswagen takmer krk.