Podľa spoločnosti ZF Friedrichshafen, známej najmä prevodovkami, by sa mala stať jazda v protismere na diaľnici, a nielen tam, minulosťou. Bolo by to mimoriadne prospešné, veď len Nemecku je denne zaregistrovaných sedem takýchto incidentov, ktoré majú často tragické následky. Ročne prichádza o život z tohto dôvodu približne sto ľudí. ZF preto vyvíja systém, ktorý má tomuto nebezpečnému javu zabrániť. Pochopiteľne, nie je prvé. Výstrahu proti chybnému vjazdu na diaľnicu predstavil napríklad Mercedes-Benz už v roku 2013 vo vtedajšej triede S.
Riešenie ZF je však omnoho komplexnejšie a počíta nielen s upozornením ale aj s aktívnym zastavením. Sytém Wrong-Way Inhibit už testuje na upravenom prototype Volkswagenu Touran s nazvanom Vision Zero Vehicle s cieľom úplne predchádzať nehodám. Ten dokáže na základe čelnej kamery, ktorá rozoznáva dopravné značky, aj tie vodorovné, a tiež na základe dát z navigácie, ktorej mapové podklady sú neustále aktualizované cez cloud, zistiť, že hrozí riziko.
Už vtedy vodiča upozorní zvukovým signálom, šklbnutím bezpečnostného pásu a tiež piktogramom na prístrojovom paneli. Ďalšie varovanie predstavuje stuhnutie riadenia, aby vodičovi sťažilo urobiť chybný manéver. Pokiaľ však vodič nereaguje, vozidlo pomocou systému monitoringu jazdných prúdov a podpory riadenia v jazdnom prúde, spomalí a postupne zastaví na krajnici. Zároveň aktivuje výstražné svetlá. Vodičovi následne umožní vyjsť z protismeru len po okraji cesty a to len za predpokladu, keď systém vyhodnotí, že je to bezpečné.
ZF tvrdí, že Wron-Way Inhibit pracuje promptne a zasiahne už v čase, keď vodič zatočí volantom do nesprávneho smeru, alebo zapne smerové svetlo pred nesprávnou odbočkou. Okrem toho testuje ZF na tomto prototype aj novú generáciu monitorovania únavy vodiča. Jeho základom je laserová kamera, ktorá sleduje polohu hlavy vodiča a funguje aj v tme. Ak zistí, že vodič sa pozerá inam ako na cestu, „zobudí“ ho zvukovým signálom či opäť zatiahnutím bezpečnostného pásu. Ak to nepomáha, vozidlo bezpečne zastaví.