O novej Škode Kamiq sme sa už zmieňovali niekoľko krát počas úniku neoficiálnych snímok z Číny. Teraz prichádzajú na rad tie oficiálne. Zatiaľ však len skice. No i tak dávajú presnejší obraz o finálnom dizajne. Ako sme spomínali, Kamiq zaútočí do lowcostového segmentu. Podobne ako Dacia Duster. Napriek tomu si bude zakladať na mimoriadnych úžitkových vlastnostiach.
Naznačuje to už rozmermi. Na dĺžku má totiž až 4 390 mm, čo je takmer identický údaj s Karoqom, no jeho rázvor náprav bude o 30 mm kratší (2 610 mm), dokonca kratší ako v prípade pripravovaného crossoveru Visionu X. Vyzerá to teda na racionálnu koncernovú skladačku, v ktorej Škoda vždy excelovala. Pod kapotou sa má objaviť 4-valec s objemom 1,5 TSI naladený na 82 kW.
Spolupracovať bude s manuálnou aj automatickou prevodovkou. S pohonom 4×4 nerátajte. Ten ostane výsadou podobne veľkého Karoqu a väčšieho Kodiaqu. S cenou 11 500 eur by mohol byť Kamiq naozaj sinou zbraňou Škody aj v Európe, lenže s jeho predajom na starom kontinente automobilka nepočíta. Dôvodom však nie je nezáujem zo strany zákazníkov.
Ten sa skrýva v absolútne vyťažených európskych výrobných kapacitách Škody. Automobilka už jednoducho nemá kde vyrábať a kým to nevyrieši, netrúfa si prichádzať v Európe s novými modelmi. Dosť starostí s logistikou jej urobí už príchod crossoveru odvodeného z konceptu Vision X. Preto väčšinu noviniek orientuje na Čínu. A nebude ich málo.
Okrem Kamiqu-u spomeňme napríklad aj kupé-SUV Kodiaq GT. Celkovo má Škoda predstaviť do dvoch rokov až 19 noviniek, vrátane nových generácií, nových verzií súčasných modelov a faceliftov. Európania sa ale na mnohé z nich budú pozerať z diaľky. Sám šéf automobilky Bernhard Maier priznal, že v Číne má Škoda voľnejšie pole pôsobnosti a väčšie produkčné rezervy.