Dôvodov je niekoľko. Je ním radikálna zmena zákazníckeho vkusu, ktorí preferujú nad klasickými segmentmi SUV a crossovery. Ich registrácie sa vlani vyšplhali takmer na tretinu celosvetových predajov. To však znamená odbytový pád bežných sedanov či hatchbackov. Túto dieru Ford, žiaľ, nedokázal dostatočne vykryť SUV a crossovermi, možno aj preto, že unifikáciou produktov, vyjadrenou stratégiou One Ford, stratil náklonnosť zákazníkov vo viacerých krajinách. To, čo je dobré pre Európanov, nemusí byť dobré pre Američanov. A naopak.
Veľké upratovanie v portfóliu je preto nevyhnutnosťou. A doplatia naň spomínané modely. Čo ich nahradí? „V priebehu nasledujúcich rokov sa scvrkne ponuka Fordu v USA len na dva modely v triede osobných áut – Mustang a na celkom nový crossover Focus Active. Spoločnosť zároveň preskúma biele miesta, ktoré majú integrovať to najlepšie z osobných a úžitkových vozidiel, čo znamená väčšiu svetlú výšku, priestrannosť a univerzálnosť,“ píše sa v správe. To však zároveň znamená aj koniec Fiesty či C-Maxu.
Sedany zastúpi v USA už len prémiová divízia Lincoln. V Európe má Mondeo aj Focus ostať naďalej v portfóliu značky. A potom plánuje Ford masívne investovať do hybridov a elektromobilov. Do štyroch rokov ich chce mať na trhu až dvadsaťdva. Je to nevyhnutné, ale aj riskantné. Ak zákazníci odmietnu hybridný pikap F-150 alebo hybridný Explorer, Escape či nové Bronco, môžu sa plány Fordu obrátiť proti nemu. Už dnes bojuje s klesajúcou maržou. To napriek tomu, že svoj zisk automobilka v medziročnom porovnaní zvýšila o 150 miliónov dolárov.