
Od prvého septembra budú musieť byť všetky nové autá na európskom trhu homologizované podľa prísnejšej procedúry merania spotreby a emisií WLTP. Ak túto homologizáciu mať nebudú, nemôžu ich automobilky predávať. Navyše vstúpia do platnosti prísnejšie emisné reguly, čo znamená, že dosiahnuť požadovaný emisný flotilový priemer bude oveľa ťažšie ako v minulosti. Preto v posledných mesiacoch vypadáva z ponuky jeden model za druhým. Najmä tie s najvyššou spotrebou. Dotklo sa to už Audi SQ5 a SQ7, všetkých benzínových verzií BMW radu 7, BMW M3, ale aj naoko nevinného Peugeotu 308 GTi.
Porsche už vyradilo z ponuky naftovú Panameru Diesel a teraz prichádza s ešte radikálnejším krokom. Dočasne zastavuje objednávky na všetky nové autá. Jednoducho, ak by ste si chceli teraz kúpiť nový Macan, Cayenne, Cayman, Boxster, deväťstojedenástku či Panameru, nie je to možné. Vyberať sa dá len zo skladových zásob. Dôvod? Porsche nestihlo homologizovať podľa novej normy WLTP svoj výrobný program. Homologizáciou musí totiž prejsť každá jedna verzia každého modelového radu. Kedy Porsche systém objednávok opäť otvorí, nie je známe. Isté však je, že dosahy príchodu nových noriem sú drastickejšie, ako sa predpokladalo.
Hovorca Porsche uviedol, že s ohľadom na zložitosť a časovú náročnosť celej procedúry sa môže stať, že od 1. septembra nebudú niektoré modely stále k dispozícii. Otázkou ostáva, prečo Porsche, ako relatívne malý výrobca, nestihlo proces dokončiť, keď o nástupe novej normy vedelo v časovom predstihu. Jednoducho preto, že nástup WLTP bol po kauze Dieselgate urýchlený. Nielen Porsche, ale aj iní výrobcovia dúfali, že sa im podarí celý proces posunúť až na prelom desaťročí. Nestalo sa, a toto sú následky. Po Porsche môžeme očakávať podobné kroky aj zo strany ďalších automobiliek.