
Novinka vznikne na novej elektrickej platforme e-CMP (Common Modular Platform), ktorú vyvinulo PSA spolu so svojím čínskym partnerom Dongfeng. Táto ázijská automobilka je zároveň druhým najväčším akcionárom PSA. Nové základy využije viacero elektromobilov segmentu B a C vrátane tých čínskych. Podľa britského Auto Expressu bude mať malý prémiový crossover batérie s kapacitou 50 kWh, čo mu umožní dojazd do vzdialenosti približne 450 km.
Výber značky DS pre uvedenie prvého elektromobilu PSA, teda ak nepočítame modely Peugeot iOn a Citroën C-Zero odvodené z Mitsubishi iMiEV, je logický. Dôvodom je vysoká cena akumulátorov, a teda aj celého vozidla, ktorú zákazníci lepšie akceptujú v prémiových modeloch. Až po tom, čo klesnú náklady na nákup elektrických komponentov, vzniknú ďalšie elektromobily pod značkami Citroën a Peugeot. Logický je aj výber triedy crosoverov, ktorej popularita neustále rastie.
Podľa Auto Expressu bude DS 3 konkurentom pre Audi Q2 a má mať na rozdiel od súčasných modelov DS, akými sú napríklad DS 7 Crossback, plne autonómny dizajn. V ponuke s najväčšou pravdepodobnosťou nahradí súčasný malý 3-dverový hatchback DS 3, ktorý má na konte už osem rokov kariéry a je tak najstarším modelom odčlenenej divízie DS. Tá je momentálne oveľa viac úspešná v Číne ako v Európe. No aj pre starý kontinent chystá okrem DS 3 Crossbacku novú vlakovú loď DS 8.