
Audi masívne obnovuje modelovú ponuku. Na svete je nové Audi A6, 5-dverové kupé A7 a len pred pár dňami sme tu mali úplne nové kupé Q8. To všetko stihlo Audi za menej než rok. A čoskoro dorazí druhá generácia Q3, ale aj A1. Je načase, veď najmenšie Audi všetkých čias to ťahá už ôsmy rok. To znamená, že je najstarším modelom so štyrmi kruhmi a navyše má v koncernovom košiari konkurentov v podobe podstatne modernejšieho VW Polo a Seatu Ibiza, postavených na platforme MQB A0. Novšia je dokonca aj Škoda Fabia.

Svojich súrodencov sa teda A1 pokúsi prekonať najmä v oblasti infotainmentu. Pod kapotou to už však príliš iné nebude. Počíta s trojvalcom 1,0 TFSI (85 kW), štvorvalcom 1,5 TFSI (110 kW) a v ostrej verzii S1 s motorom 2,0 TFSI (184 kW) z Pola GTI. Všetky benzínové motory budú vybavené filtrom pevných častíc. Objaviť by sa mohla aj mild-hybridná technológia s reverzibilným alternátorom a 48 V elektrickým okruhom. Okrem 6-stupňových manuálnych a 7-stupňových dvojspojkových prevodoviek DSG sa pre najvýkonnejšiu modifikáciu RS 1 pripravuje pohon oboch náprav quattro.
Diesel už pod kapotu nezavíta. V malých modeloch s nimi koncern VW nepočíta. A Audi A1 nebude výnimkou. Otvorená ostáva aj otázka trojdverovej verzie. Nebol totiž o ňu veľký záujem. Takže ak z ponuky vypadne, stratí zmysel aj prívlastok Sportback.