Za týmto projektom stojí Roman Muljar, nadšenec pre elektromobily, a technická univerzita v Tallinne. Výsledkom dvojročného úsilia, ktoré odštartovalo v marci 2016, je pôvabná elektrická trojkolka Nobe 100. Dizajnom odkazuje na legendárne „buble cars“ z povojnových čias, keď sa Európa stavala na kolesá pomocou tých najkurióznejších, ale aj najmä najlacnejších áut. To však neznamená, že nemôže byť krásna. Práve naopak. Prednou maskou pripomína taliansky štýl, najmä dobové Alfy Romeo, a pri pohľade na zadné panoramatické okno si zas možno spomeniete na Chevrolet Corvette.
Nechýba ani dvojfarebné lakovanie karosérie, množstvo chrómu vrátane spätných zrkadiel či módne biele pruhy na pneumatikách. A ak si chcete užívať vietor vo vlasoch, stačí demontovať strešný panel. V kontraste s retroštýlom stoja moderné diódové svetlá. Tie zadné tvorí efektný úzky svetelný pás. Technika je inovatívnejšia, ako by ste čakali. Nobe 100 totiž počíta s avantgardným pohonom 3×3. Elektromotory čerpajúce energiu z li-ion akumulátorov, umiestnených pod prednými sedadlami, totiž poháňajú všetky tri kolesá.
A trojka je príznačná aj pre interiér. Zmestí sa doň trojica pasažierov. Aj tu dýcha atmosféra päťdesiatych rokov. Sú tu klasické „budíky“ a drevené obklady. Nič také ako dotykové displeje sa nekoná. Na jedno nabitie by malo Nobe 100 zvládnuť 220 km. A to pomerne rýchlo. Maximálna rýchlosť je až 110 km/h. Nemusí teda ostať len mestskou záležitosťou. Nabíjanie bude podľa autorov projektu trvať dve hodiny. A ak by nebola poruke nabíjačka, Nobe 100 je vybavené mobilnou batériou v koženom kufríku. Tú môžete vziať k akejkoľvek zástrčke a ľahko získať ďalších 30 km jazdy.
Premiéra novinky, ktorá by mala stáť približne 27 000 eur, by sa mohla odohrať na autosalóne v Paríži, teda aspoň debut funkčného prototypu. Osud tejto trojkolky totiž závisí od financií, ktoré spoločnosť Nobe Cars získava prostredníctvom crowdfundingu, teda zbierky na internete. Na štart potrebuje milión eur. Vzhľadom na vydarený dizajn by mohla zaujať, i keď cenou atakuje módne SUV nižšej strednej triedy či celú plejádu renomovaných kompaktov. Uvidíme v Paríži.