
Druhá novodobá generácia sa dokonca predáva horšie ako tá predošlá. Vlani si našla v USA len približne 15 000 zákazníkov a v Európe 22 000. Takého Golfu sa pritom ročne predá takmer milión exemplárov. Súčasná generácia Beetlu navyše končí, a nie je jasné, či príde nová. Volkswagen s ňou v najbližšom čase neráta. V prvom rade musí pozerať na prosperitu koncernu, ktorý sa stále neotriasol z multimiliardových škôd škandálu Dieselgate. Celkom však palicu nad svojou perlou histórie neláme. Jej budúcnosť bude ale iná.
Východiskom Beetle IV by sa mohla stať elektrická platforma MEB, ktorá umožňuje vďaka modularite pomerne lacný vývoj rôznych derivátov. Ak teda nový Beetle príde, bude rozhodne elektromobilom, a to so zadným náhonom, čo lepšie ladí s jeho koreňmi. Volkswagen by jednoducho prestaval svoj plánovaný hatchback I.D., ktorý príde na budúci rok, na Beetle. Dokonca už v šuplíku existuje skica možnej podoby chrobáka novej generácie, za ktorou stojí šéfdizajnér Klaus Bischoff.
Chuť reinkarnovať Beetle má aj šéf Herbert Diess, ktorý plánuje vyrábať viac modelov zameraných na emócie. Beetle by tak mohol vytvoriť partnera pre novodobý Microbus, ktorý sa objaví v roku 2022. Bischoff dodáva, že nová elektrická architektúra by zbavila Beetle kompromisov, ktoré vyplývajú z jeho súčasného dizajnu a pohonu prednej nápravy. Dokonca sa zmieňuje o možnosti 5-dverovej karosérie. Vzájomnej kanibalizácie modelov Beetle a I.D. sa Volkswagen nebojí. Bischoff tvrdí, že v automobilke bol vždy priestor pre dve až tri autá tej istej triedy.
Zdá sa teda, že Volkswagen nemusí byť ďaleko od toho, aby dal elektrickému Beetlu zelenú. Rozhodnuté však stále nie je. Pravdepodobne sa tak stane v priebehu budúceho roka.