Volkswagen dobieha náskok konkurencie v oblasti populárnych SUV a crossoverov. Na svete je nový Tiguan, Tiguan Allspace, nový Touareg, najmenší T-Roc, ale aj americký Atlas. To však rozhodne nie je všetko. Do roku 2020 má tvoriť paletu až dvadsať modelov, ktoré sa nebránia zísť z asfaltu na prašné cesty. Najnovším prírastkom sa stane malý VW T-Cross. Premiéru má naplánovanú už na október, a tak neprekvapuje, že nemecká automobilka zmierňuje embargo a uvoľňuje prvé informácie. Ako inak, T-Cross bude derivátom nového Pola, podobne ako to urobil Seat so svojou Aronou, odvodenou z Ibizy.
Základom sa stane platforma MQB A0 so zhodným rázvorom náprav 2 551 mm. Do dĺžky však T-Cross prerastie Polo o 54 mm, takže celková dĺžka sa natiahne na 4 107 mm. A bude tiež o 110 mm vyšší, čo znamená aj o 100 mm vyššiu pozíciu za volantom. Väčší formát využije T-Cross bravúrnym spôsobom. Kufor má mať totiž až 445 litrov. Posuvná zadná lavica s operadlami delenými v pomere 60 : 40 ponúkne navyše veľkú variabilitu. Batožinový priestor tak môže počítať s hodnotou od 385 až do 1 281 litrov.
Predstavu o dizajne si môžeme urobiť zatiaľ len na základe snímok testovacích prototypov a dvoch oficiálnych skíc, ktoré naznačujú nekonfliktné tvary s maskou podobnou väčšiemu T-Rocu. Infotainment si T-Cross požičia z Pola. Počítať tak môžeme s virtuálnym kokpitom, multimediálnym dotykovým rozhraním s uhlopriečkou osem palcov aj so záplavou asistenčných systémov vrátane monitorovania jazdných prúdov, udržiavania v jazdnom prúde, adaptívneho tempomatu, autonómnych bŕzd či automatického prepínania diaľkových LED reflektorov.
Podobná bude aj ponuka motorov, pričom T-Cross nezabudne ani na naftu. Nový dvojliter 2,0 TDI, ktorý má nahradiť menšie diesely koncernu VW, ešte nedostane. Zato 4-valec 1,6 TDI (70 kW) áno. Benzín zastúpia známe 3-valce 1,0 TSI (70 , 85 kW) a 4-valec 1,5 TSI Evo 110 kW. K dispozícii budú 6-stupňové manuálne a 7-stupňové dvojspojkové prevodovky DSG. Štvorkolku T-Cross nedostane, takže pôjde o skôr o praktický crossover ako o SUV. Podľa Volkswagenu má však zvládnuť viac ako bežné crossovery, a to za veľmi atraktívnu cenu.