Nemecko nezavrhlo povinné úpravy dieslov. Bude to drahé

Podľa Angely Merkelovej rozhodne nemecká vláda o povinných úpravách naftových áut do konca septembra. Až 70 % nemeckých miest totiž vlani prekročilo povolené limity oxidov dusíka. Ich zdrojom sú najmä dieselové motory.

, 25.07.2018 18:00
Okrem softvérových úprav starších naftových áut... Foto: KBA
Dieselové motory - emisie Okrem softvérových úprav starších naftových áut zvažuje Nemecko aj povinné hardvérové úpravy. To však môže oslabiť nemecké automobilky.

Nemecká vláda do konca septembra rozhodne, či budú pri dieselových autách popri úpravách softvéru nutné aj hardvérové úpravy. Povedala to Angela Merkelová na pravidelnej tlačovej konferencii. Podľa nej už má kabinet k dispozícii množstvo štúdií, ktoré sa tomuto problému venujú. Čaká ešte na záverečnú správu, ktorá by však nemala septembrovému rozhodnutiu brániť.

O nutnosti znížiť emisie oxidov dusíka (NOx) úpravou naftových áut sa v Nemecku hovorí preto, že zhruba 70 % nemeckých miest prekročilo vlani maximálne povolené hodnoty NO2. Aj preto vo viacerých mestách hrozí zákaz vjazdu dieselových vozidiel. Už vlani sa automobilky BMW, Daimler, Volkswagen a Opel zaviazali k úprave softvéru pri 2,8 milióna naftových áut, čo však podľa expertov nepovedie k požadovanému zníženiu emisií.

V hre sú preto prestavby na vyššie emisné normy pomocou nových katalyzátorov alebo aplikovaním systému selektívnej katalytickej redukcie SCR. Merkelová, ktorá je podľa kritikov automobilkám až príliš naklonená, je k takémuto riešeniu, aspoň podľa doterajších vyhlásení, skeptická. Argumentuje, že nemôže byť v záujme Nemecka, aby politickými opatreniami oslabilo automobilový priemysel tak, aby nedokázal generovať dostatočné investície do budúcnosti.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #Nemecko #naftové motory #naftové autá
Články podľa značiek