
Hyundai šliape na plné obrátky. Len za posledný rok prišiel s Konou a jej elektrickou verziou, novou generáciou Santa Fe, zásadným faceliftom Tucsonu či vodíkovým Nexom. Zároveň sa však snaží budovať svoj kvalitatívny imidž. Napríklad pomocou novej športovej divízie N, ktorú nevedie nik iný ako Albert Biermann, bývalý šéf oddelenia BMW M. Jej prvým výsledkom je vlani predstavený Hyundai i30 N, ktorý nemá za cieľ nič iné, ako podkúriť Volkswagenu Golf GTI, Honde Civic Type-R, Peugeotu 308 GTi či Škode Octavii RS a Leonu Cupra. A neostane sám.

Čoskoro pribudne do adrenalínovej rodinky nový súrodenec – i30 N Fastback. Je to logické. Použije totiž overenú techniku hatchbacku, lenže zabalenú do praktickejšej karosérie s väčším batožinovým priestorom. To znamená preplňovaný 4-valec 2,0 T-GDi s výkonom 184 kW a krútiacim momentom 353 Nm. S balíkom Performance to bude až 202 kW a 378 Nm, aj vďaka funkcii overboost. Spolupracovať má so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, spojenou s prednými kolesami. Vylúčený nie je ani 7-stupňový automat 7-DCT, keďže ten sa má už zakrátko objaviť v krátkom i30 N.
Práce sú vo finálnom štádiu. Ostrý Fastback má totiž premiéru naplánovanú na nadchádzajúcom septembrovom autosalóne v Paríži. Potom neprekvapí, že maskované prototypy už usilovne krúžia v okolí nošovického závodu. V porovnaní s hothatchom dostane Fasback o čosi komfortnejšie naladený podvozok. Kto chce viac adrenalínu, dostane za príplatok samosvorný diferenciál či 19-palcové disky kolies obuté pneumatikami Pirelli P Zero, väčšie brzdové kotúče a aktívny výfuk s klapkou, pre lepšiu zvukovú kulisu. Novinka zamieri k prvým zákazníkom začiatkom budúceho roka.