
Projekt Kortež, na ktorom od roku 2012 spolupracovalo Ruské štátne výskumné centrum (NAMI) s firmami ako Porsche Engineering, Bosch alebo Ruskaja Koža, má už za sebou premiéru štátnickej limuzíny Senat. Ako inak, prebehla počas májovej inaugurácie ruského prezidenta Vladimíra Putina. Svet teda videl vlajkovú loď kremeľskej garáže v plnej paráde. Vyvíjať však jediný model pre hlavu štátu by bolo nerentabilné. A tak príde Senat okrem ťažkotonážnej pancierovanej verzie s dĺžkou 6 625 mm a hmotnosťou 6,5 tony aj v predvedení, bežne dostupnom na ruskom trhu. Predstaví sa ešte tento mesiac na autosalóne v Moskve.

Prvé fotografie prezrádzajú, že konzervatívny dizajn bude veľmi príbuzný Putinovej limuzíne, samozrejme, v podstatne menšom formáte, čo umožňuje modulárna platforma EMP. Na nej vznikne neskôr aj prémiové MPV a SUV. Zhodná má byť aj technika. Takže pod kapotou bude pracovať mohutný 4,4-litrový dvakrát preplňovaný 8-valec, vyvíjaný s Porsche, naladený na 440 kW a 880 Nm krútiaceho momentu, ktorému má asistovať elektromotor, moderná 9-stupňová automatická prevodovka a pohon oboch náprav. Vylúčené nie sú ani slabšie verzie a navyše vrcholový 12-valec s objemom nad šesť litrov.

V interiéri panuje vskutku prémiový duch. Vládnu mu prírodné materiály, ako koža či drevo. Na ruské pomery prekvapuje Senat aj moderným infotainmentom. Napríklad virtuálnym prístrojovým panelom či veľkým multimediálnym displejom. Očakávať môžeme aj výkonnú aparatúru a štvorzónovú klimatizáciu. Vzhľadom na výkon a luxus na palube nie je suma približne 130 000 eur prehnaná. Chýba však tradícia a imidž značky. Za tieto peniaze si totiž môžete bez problémov zadovážiť zavedených hráčov. Napríklad Mercedes-Benz triedy S, BMW radu 7, Audi A8 či ľubovoľný Jaguar alebo Volvo.
Nová ruská značka sa však nezáujmu rozhodne neobáva. Bohatých Rusov s národnou hrdosťou je dosť. Verzia pre Putina jej navyše dodáva punc vážnosti. Dodávky domácim zákazníkom začnú v prvom štvrťroku 2019 a od roku 2020 má Aurus zamieriť do zahraničia. Teda, ak oň bude záujem. Postará sa o to špeciálne založená obchodná spoločnosť. Ešte tento rok má vzniknúť 70 exemplárov. Ten budúci narastie produkcia na 200 a o dva roky na 300 kusov ročne. Výrobu zabezpečí spoločnosť Sollers, ktorá je vlastníkom ruskej firmy UAZ.