Opráši Bugatti projekt limuzíny? Tajomné auto pod plachtou to naznačuje

Buggatti koketovalo v novodobej histórii s luxusnou limuzínou už niekoľkokrát. Zatiaľ bezvýsledne. Na cestách sa však preháňa tajomný model, ktorý naznačuje, že nedávny projekt Galibier nemusí celkom zapadnúť prachom.

12.09.2018 16:00
debata
Zvláštny model Bugatti prikrytý plachtou... Foto: Bugatti
Bugatti Zvláštny model Bugatti prikrytý plachtou naznačuje, že luxusná limuzína by mohla myť motor umiestnený pred zadnou nápravou, podobne ako Chiron.

Keď sa Roman Artioli pokúsil reinkarnovať dávno zaniknutú značku Bugatti, priviedol na svet nielen úžasný superšport EB110, ale aj koncept luxusnej limuzíny EB112, ktorá sa predstavila na autosalóne v Ženeve v roku 1993. Na montáž tristokusovej série retrolimuzíny s 12-valcovým motorom však nikdy nedošlo. Škrt cez rozpočet jej urobil bankrot spoločnosti Bugatti Automobil SPA, ktorej došli finančné prostriedky. Značku nakoniec zachránil koncern Volkswagen a v roku 1999 vyrukoval v Ženeve s konceptom EB118 s 18-valcovým motorom 6,23 W18, ktorý karosoval opäť Giorgetto Giugiaro.

Prednosť však nakoniec dostal známy Veyron, ktorý chcel nadviazať na športové úspechy Bugatti. Po téme luxusnej hyperlimuzíny sa zľahol prach. Na lepšie časy začalo svitať až v roku 2009, keď spoločnosť predstavila pri príležitosti stého výročia štúdiu 16C Galibier. Tá už používala motor W16 z Veyronu s výkonom 736 kW. Za projektom stál priamo vtedajší šéf Bugatti Wolfgang Dürheimer. Ten dal Galibieru zelenú, pričom malo vzniknúť počas ôsmich rokov 3 000 exemplárov. O dva roky však odišiel k Audi a na jeho kreslo sa posadil Wolfgang Schreiber. Ten mal na Galibier iný názor a plány odložil do zásuvky.

Značku BUgatti zachránil koncern Volkswagen a v... Foto: Bugatti
Bugatti Značku BUgatti zachránil koncern Volkswagen a v roku 1999 vyrukoval v Ženeve s konceptom EB118.

Lenže osud chcel, aby sa na post vedenia firmy vrátil Dürheimer. A ten na Galibier rozhodne nezabudol. Už v roku 2016 povedal: „Moje srdce bije naďalej pre Galibier, pretože máme množstvo revolučných nápadov, ktoré sa ešte nikto neodvážil uskutočniť.“ Jeho nadšenie krotili dopady škandálu Dieselgate, ktoré stáli koncern VW viac ako 25 miliárd eur, a príchod nového hyperšportu Bugatti Chiron. Ten je dnes realitou a dokonca aj jeho verzia Sport. Molsheimská limuzína sa tak opäť ocitla na vedľajšej koľaji.

V roku 2009 predstavilo Bugatti koncept... Foto: Bugatti
Bugatti Galibier Concept - 2009 V roku 2009 predstavilo Bugatti koncept Galibier. Ten sa však do výroby tiež nikdy nedostal.

Nie však beznádejne, pretože špionážnym fotografom sa podarilo nedávno zachytiť tajomný model Bugatti, prikrytý plachtou. Rozmery a profil naznačujú, že musí ísť o čosi poriadne veľké. Stáť za tým môže nový šéf Bugatti Stephan Winkelmann, ktorý prišiel z Lamborghini a v Bugatti úraduje od januára tohto roka. Má veľké ambície. Osobne sa už postaral o vznik nového derivátu Chironu s názvom Bugatti Divo, ktoré bude stáť astronomických päť miliónov eur. A nasledovať by mohol aj štvordverový model. Práve ten sa asi skrýva pod plachtou.

Atypická silueta prezrádza, že s pôvodným Galibierom nemá veľa spoločného. Zadá sa, že novinka využíva predĺženú platformu Chironu. To znamená, že kým Galibier mal 16-valcový motor vpredu a tomu úmerne dlhú kapotu, to, čo vyvíjajú v Molsheime, použije koncepciu s motorom vzadu. Nie je to zlý nápad. Budúce hyperluxusné štvordverové Bugatti by sa tým výrazne odlíšilo od konkurencie z dielne Rolls-Royce, Bentleya alebo oživenej Lagondy. Bugatti by to zároveň umožnilo znížiť vývojové náklady. Na rozuzlenie tejto hádanky si však ešte budeme musieť počkať.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Bugatti #Bugatti Galibier
Články podľa značiek