Dohoda by tiež mohla vdýchnuť nový život aktivitám Uberu v oblasti samoriadiacich technológií. Od marca, keď autonómne SUV počas testov zabilo v Arizone chodca, firma stiahla svoje robotické vozidlá z ciest, prepustila stovky testovacích vodičov a uzavrela aktivity v Arizone, ktorá bola testovacím centrom autonómnych technológií. Investície ohodnocuje Uber na 72 miliárd dolárov. To je rovnako, na koľko ohodnotila Uber tohtoročná dohoda s firmou Waymo, samoriadiacou divíziou Alphabet.
Uber skombinuje svoj systém autonómneho riadenia s technológiou Guardian od Toyoty, ktorá ponúka automatické bezpečnostné prvky, ako udržiavanie auta v jazdnom prúde, ale neumožňuje, aby auto išlo bez zásahu vodiča. Kombinovaná technológia by mala byť integrovaná do malých dodávok Toyota Sienna, ktoré chce Uber nasadiť do prevádzky v roku 2021. Toyota je zas v porovnaní s konkurenciou menej agresívna v oblasti presadzovania plne autonómneho riadenia. Vyjadruje obavy a zameriava sa na čiastočne autonómne systémy.
Investovala však do vývoja a plánuje začať v roku 2020 testovať samoriadiace elektrické autá. Uber a Toyota uzavreli partnerstvo už skôr v oblasti projektu elektrickej mobility. Pred dvoma rokmi Toyota investovala bližšie nešpecifikovanú sumu do Uberu a obe spoločnosti sa spojili v programe lízingu áut pre vodičov Uberu. Uber však svoju lízingovú divíziu v USA uzavrel.