Problémy mal Hyundai aj s pevnými časticami. Tie sú typické pre benzínové motory s priamym vstrekovaním, zvlášť pre tie preplňované s vysokými tlakmi a vysokou teplotou horenia. Pre motor GDCI to platilo zvlášť, keďže okrem turbodúchadla potreboval aj kompresor, zabezpečujúci vysoký tlak už v nízkych otáčkach. Do výfukového traktu tak musel pridať špeciálny filter. Hyundai preto zvažoval, či vo vývoji takejto drahej technológie vôbec pokračovať. Teraz ale prišla „živá voda“ v podobe dotácie 4,9 milióna dolárov z amerického ministerstva pre energie. A zamierila priamo do amerického výskumného centra Hyundaiu v Ann Arbor. Takže Kórejčania sa predsa len rozhodli pracovať na motore ďalej.
Tak ako motor Skyactiv-X od Mazdy, má byť proces homogénneho spaľovania, teda spaľovania, keď sa celá zmes vznieti súčasne, čím sa odstráni hranica plameňa, a tým aj nebezpečné oxidy dusíka NOx, využívaný len pri určitých režimoch zaťaženia. Zapaľovacia sviečka teda motoru predsa len zostane pre iné režimy, keď bude pracovať ako bežný zážihový agregát. Hyundai ale Mazdu s najväčšou pravdepodobnosťou nepredbehne. Vyjadril sa, že potrebuje minimálne ďalšie tri roky vývoja. Spolupracovať na projekte bude aj s univerzitou v Michigane či so spoločnosťami Phillips 66 a Delphi. Projekt je súčasťou plánu znižovania spotreby a emisií v nasledujúcich rokoch. Motor GDCI by bol potom skvelým doplnkom k elektrickým, hybridným a vodíkovým sústavám.