Downsizing už nie je tak v móde ako pred pár rokmi. Automobilky objem motorov postupne zväčšujú. Napríklad Renault nahradil motor 1,2 TCe za 1,3 TCe a Volkswagen zas svoj 4-valec 1,4 TSI za väčší 1,5 TSI. Týka sa to však najmä agregátov pre mainstreamové modely nižšej a nižšej strednej triedy. V automobilovej „high society“ k downsizingu prísť musí a aj dochádza. Veľkoobjemové motory jednoducho kazia flotilový emisný priemer a musia z kola von. Platí to aj pre aristokratické 12-valce. BMW už napríklad vyradilo z európskej ponuky 12-valcovú vlajkovú loď radu 7 a nedočká sa jej ani vrcholové kupé radu 8.
A teraz čaká rovnaký scenár Mercedes-Benz. Napokon, dvakrát preplňovaný 12-valec už vypadol z ponuky kupé SL a nová trieda G s ním už vôbec neráta. Trend je teda jasný. Rozhovoril sa o ňom v Paríži aj šéf divízie Mercedes-AMG Tobias Moers. Potvrdil, že s koncom súčasnej generácie triedy S skončia aj 6-litrové 12-valce vrátane verzií AMG. V súčasnosti ich tak nájdete len pod kapotami predĺženej vlajkovej lode S 600 L (390 kW), S 65 AMG a Maybachu S 650 (463 kW). V budúcnosti ich nahradia hybridné 8-valce. „Náš motor V8 je veľmi účinný a v kombinácii s elektromotorom môže žiť dlhšie, ako si všetci myslia," dodal Moers.
Podľa neho je však veľmi ťažké predpovedať v súčasnosti budúcnosť. „Robiť si stratégiu na desať rokov dopredu je v časoch meniacich sa preferencií zákazníkov a emisných limitov zložité.“ V pláne AMG je v každom prípade plug-in hybridná sústava s výkonom až 600 kW, ktorá spojí preplňovaný motor 4,0 V8 a elektromotor s výkonom 100 kW. Predstaviť by sa mala vo 4-dverovom kupé AMG GT a neskôr zamieriť do ďalších modelov. S výkonom teda problém nebude. Otázne je, ako to ovplyvní jazdné vlastnosti, zvlášť pri športovo orientovaných autách, akými sú AMG, keďže plug-in hybridy si musia so sebou voziť „balast“ v podobe ťažkých akumulátorov. Tristo kilogramov pritom nie je výnimkou.