„Pokiaľ nájdeme spoločnú stratégiu, môžeme pokračovať, ale ak budú naše predstavy odlišné, môže to byť dôvod na rozchod,“ povedal na túto tému Didier Leroy, šéf európskej divízie Toyoty. Nezabudol však pripomenúť, že vzťahy medzi Toyotou a PSA sú perfektné. Pre francúzske PSA už partnerstvo s Toyotou nemusí byť také dôležité ako v minulosti, pretože medzičasom získalo do portfólia nemecký Opel. Ten by mohol v Kolíne začať vyrábať nástupcu malých modelov Karl a Adam. Ako je známe, tie z ponuky nemeckej značky čoskoro vypadnú, ke'dže stoja ešte na platforme GM, čo je neefektívne.
V hre je navyše úvaha, či by sa nemali nový Citroën C1 a Peugeot 108 zmeniť na čisté elektromobily. Potvrdila to aj šéfka Citroënu Linda Jackson, ktorá sa domnieva, že liekom na klesajúci odbyt miniáut by mohla byť práve elektrifikácia. To Toyota ide na vec celkom iným spôsobom. Pohráva sa s myšlienkou malého crossoveru. „Riskneme to s netradičným typom karosérie v segmente B a C? Je to možné,“ povedal Matt Harrison, vedúci európskeho predaja Toyoty. Pritom Toyota má dôvodov na riskovanie najmenej, pretože Aygo je z kolínskych trojčiat najúspešnejšie.
Je zrejmé, že predstavy sú natoľko rozdielne, že ich bude ťažko zladiť tak, aby mohli bežať v budúcnosti na spoločných linkách. Na rozuzlenie si ešte počkáme. Definitívne áno či nie padne do dvanástich mesiacov.