Rusi majú guráž. Prevodovku Putinovej limuzíny ponúkli Bentleyu!

Výsledky projektu Kortež, ktorého korunou je nová prezidentská limuzína Aurus Senat, chcú ponúknuť renomovaným značkám. Napríklad 9-stupňovú prevodovku britskej automobilke Bentley.

14.11.2018 19:00
debata (64)
Ruská 9-stupňová automatická prevodovka dokáže... Foto: Aurus
Aurus Senat - prevodovka KATE R932 Ruská 9-stupňová automatická prevodovka dokáže preniesť krútiaci moment až 1 000 Nm, čo je viac, ako zvláda nemecká prevodovka ZF používaná v Bentley Continental GT.

Nová Putinova limuzína Aurus Senat stála ruských daňových poplatníkov nemalé prostriedky. Vznikla totiž v rámci vládou štedro podporovaného projektu Kortež, a to na čistom hárku papiera. Vývoj áut je pritom čoraz drahší, a tak sa nemožno čudovať, že Aurus mal aj svojich odporcov. Rusi sa však od začiatku snažili minimalizovať straty. A to pomocou plánu predaja „civilných“ verzií. Ročne má tak vzniknúť 200 až 300 kusov luxusných ruských sedanov, ktoré budú dostupné vo voľnom predaji približne za 130 000 eur. A okrem nich pribudne do portfólia novovytvorenej značky aj SUV a van, ktoré využijú spoločnú platformu a komponenty.

To je celkom logické, lenže podľa Alexandra Morozova, námestníka ministra priemyslu a obchodu, sa to len pri výrobe a predaji áut neskončí. Rusi sa chcú podeliť o výsledky vývoja s inými automobilkami. Jednoducho by sa chceli stať dodávateľmi komponentov. A majú guráž. Konkrétne si myslia, že prevodovka ruskej prezidentskej limuzíny Aurus Senat, by mohla byť vhodná pre britský Bentley, jednu z najprestížnejších automobilových značiek planéty, patriacej pod krídla koncernu VW. Nejde o vtip. Túto ponuku už Bentley, v súčasnosti využívajúci nemecké prevodovky ZF, naozaj dostal. Rusi navyše prezradili čo-to o ich produkte.

Zaujímavosťou konštrukcie je absencia... Foto: Aurus
Aurus Senat - prevodovka KATE R932 Zaujímavosťou konštrukcie je absencia hydrodynamického meniča. Pritom nejde ani o dvojspojkový automat.

Automatická prevodovka s kódovým označením KATE R932 má deväť prevodových stupňov, o jeden viac v porovnaní s prevodovkami ZF pre Bentley. Navyše nevyužíva hydrodynamický menič. Krútiaci moment sa namiesto toho prenáša cez štyri planétové rady v spolupráci s trecími elementmi, čo vraj zvyšuje účinnosť a jemnosť radenia. Výhodou takejto konštrukcie sú kompaktné rozmery (729 × 423 × 453 mm), ale aj schopnosť prenášať krútiaci moment až 1 000 Nm, o sto viac, ako zvládnu prevodovky ZF. A ďalej je tu možnosť spolupráce s integrovaným elektromotorom s výkonom 46 kW. Možno aj preto má prevodovka až 138 kg. Tá od ZF váži len 87.

Na výsledok vskutku kurióznej ponuky si ešte budeme musieť počkať. Vyjadrenie Bentleya nie je zatiaľ známe. Je však málo pravdepodobné, že by aristokratická britská značka stavila napriek prednostiam prevodovky KATE R932 na ruskú techniku od úplne neznámej značky. I keď za vývojom stojí Centrálny vedeckovýskumný automobilový a motorový inštitút NAMI. A to aj z imidžových dôvodov. Rusi však majú v zálohe ďalšie bonusy. Morozov na medzinárodnom automobilovom fóre totiž prezradil, že ponuka na spoluprácu nemeckému koncernu VW je oveľa širšia. Mohlo by ísť napríklad aj o lacnejšiu 7-stupňovú prevodovku KATE FT703, určenú pre bežné autá.

© Autorské práva vyhradené

64 debata chyba
Viac na túto tému: #prevodovka #Kortež #Aurus Senat #Kortege
Články podľa značiek