Šok: VW Passat možno skončí! Rozhodne sa čoskoro

15.11.2018 19:00

Jedna z ikon Volkswagenu to má nahnuté. Klasickým automobilovým triedam sa totiž nedarí. Doplatiť na to môže aj Passat.

Už čoskoro sa vo Wolfsburgu rozhodne o osude...
Už čoskoro sa vo Wolfsburgu rozhodne o osude Passatu. Je možné, že prostriedky do vývoja ďalšej generácie presunie spoločnosť radšej do vývoja elektrického modelu na platforme MEB. To by znamenalo, že skončí v roku 2022. Autor: Volkswagen

VW Passat je s nami od roku 1973 a vždy patril spolu s Golfom k pilierom ponuky nemeckej automobilky. Lenže automobilovým trhom sa v posledných rokoch prehnala cunami SUV. Populárne „poloterénne“ autá vzali vietor z plachiet klasickým automobilovým segmentom. Tento trend je osudný nielen vanom, ale aj sedanom strednej triedy. Dokonca ohrozuje ikonický Passat. Jeho predaje nie sú zlé, Passat je najmä vďaka firemnej klientele stále silným hráčom, lenže dlhodobý trend je jasný. Kým v najlepších rokoch dokázal Volkswagen predať viac ako 300 000 kusov, vlani to bolo v Európe len 183 228 exemplárov, čo je piaty najhorší výsledok od roku 1997.

Časy, keď bol každý piaty predaný Volkswagen práve Passat, sú teda definitívne preč. Dnes je len každým desiatym. A vyhliadky nie sú ružové. Podľa nemeckého magazínu Hannoverische Allgemeine je vo Wolfsburgu Passat práve na pretrase. Špekuluje sa, že skončí. Nebude to hneď, napokon čoskoro ho čaká modernizácia, no je veľmi pravdepodobné, že nemecká automobilka už neinvestuje do vývoja jeho nástupcu. To by znamenalo, že Passat by skončil kariéru približne v roku 2022, takmer po piatich desaťročiach. Passatu neprospieva ani honba na dieselové motory. Veď absolútnu väčšinu týchto manažérskych sedanov a kombi poháňali práve motory TDI.

Passat by však nebol sám. Na klesajúce registrácie modelov strednej triedy už zareagovali viacerí výrobcovia. Citroën skončil s modelom C5 a Peugeot zmenil svoj Peugeot 508 zo sedanu na 5-dverový fastback s bezrámovými oknami. Honda stiahla z Európy Accord a otázna je aj budúcnosť Fordu Mondeo či Opelu Insignia. Výnimkou je koncernová Škoda Superb, ktorá má v porovnaní s Passatom síce len asi polovičné registrácie, ale jej odbyt bol v posledných dvoch rokoch rekordný. Je tak možné, že má tiež podiel na klesajúcom záujme o Passat. Mohla by však v rámci portfólia koncernu v budúcnosti zastúpiť jeho úlohu. A Volkswagen by vsadil na luxusný elektromobil.

Európske predaje VW Passat

Rok Počet registrácií (ks.)
2017 183 288
2016 206 813
2015 226 127
2014 153 677
2013 156 025
2012 194 738
2011 235 143
2010 158 269
2009 177 450
2008 236.193
2007 301 645
2006 331 917
2005 272 762
2004 227 524
2003 259 362
2002 286 075
2001 332 466
2000 260 112
1999 323 415
1998 348 398
1997 275 872

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Volkswagen #VW #VW Passat
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
29. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.367 €
22. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.365 €
15. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.366 €
8. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.350 €
1. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.351 €
24. 6. 2019zdraženie1.214 €zdraženie1.329 €
17. 6. 2019zlacnenie1.194 €zlacnenie1.324 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR