Časy, keď bol každý piaty predaný Volkswagen práve Passat, sú teda definitívne preč. Dnes je len každým desiatym. A vyhliadky nie sú ružové. Podľa nemeckého magazínu Hannoverische Allgemeine je vo Wolfsburgu Passat práve na pretrase. Špekuluje sa, že skončí. Nebude to hneď, napokon čoskoro ho čaká modernizácia, no je veľmi pravdepodobné, že nemecká automobilka už neinvestuje do vývoja jeho nástupcu. To by znamenalo, že Passat by skončil kariéru približne v roku 2022, takmer po piatich desaťročiach. Passatu neprospieva ani honba na dieselové motory. Veď absolútnu väčšinu týchto manažérskych sedanov a kombi poháňali práve motory TDI.
Passat by však nebol sám. Na klesajúce registrácie modelov strednej triedy už zareagovali viacerí výrobcovia. Citroën skončil s modelom C5 a Peugeot zmenil svoj Peugeot 508 zo sedanu na 5-dverový fastback s bezrámovými oknami. Honda stiahla z Európy Accord a otázna je aj budúcnosť Fordu Mondeo či Opelu Insignia. Výnimkou je koncernová Škoda Superb, ktorá má v porovnaní s Passatom síce len asi polovičné registrácie, ale jej odbyt bol v posledných dvoch rokoch rekordný. Je tak možné, že má tiež podiel na klesajúcom záujme o Passat. Mohla by však v rámci portfólia koncernu v budúcnosti zastúpiť jeho úlohu. A Volkswagen by vsadil na luxusný elektromobil.
Európske predaje VW Passat
Rok | Počet registrácií (ks.) |
---|---|
2017 | 183 288 |
2016 | 206 813 |
2015 | 226 127 |
2014 | 153 677 |
2013 | 156 025 |
2012 | 194 738 |
2011 | 235 143 |
2010 | 158 269 |
2009 | 177 450 |
2008 | 236.193 |
2007 | 301 645 |
2006 | 331 917 |
2005 | 272 762 |
2004 | 227 524 |
2003 | 259 362 |
2002 | 286 075 |
2001 | 332 466 |
2000 | 260 112 |
1999 | 323 415 |
1998 | 348 398 |
1997 | 275 872 |