Foto: Land Rover
Range Rover Evoque, ktorý prišiel na trh v roku 2012, sa stal pre Land Rover doslova zlatým vajcom. Jeho celosvetové predaje neklesli počas šiestich rokov pod 100 000 kusov ročne. A to bol najmenší model prémiovej divízie Land Roveru poriadne drahý. Originálny dizajn však zabral natoľko, že ponuku zakrátko rozšírila 5-dverová verzia a dokonca aj ojedinelý kabriolet. Na vlne popularity SUV sa má zviezť aj jeho druhá generácia, ktorá sa predstaví už 22. novembra, a o pár dní na to na autosalóne v Los Angeles.
Foto: Land Rover
Nemáme však čakať radikálne zmeny. Aspoň z pohľadu dizajnu. Experimenty nemajú v tomto úspešnom príbehu miesto. Prednosť dostala evolúcia. Jednoducho Evoque ostane Evoqom. Naznačuje to aj jeho silueta, ktorá sa objaví v podobe priestorového objektu v uliciach Londýna. Základom bude síce pôvodná, ale výrazne inovovaná platforma D8. Pod kapotou máme opäť očakávať 4-valcové motory – tak benzínové, ako aj dieselové. Novinkou však bude mild-hybrid so 48 V elektrickou sústavou, ktorý skombinuje 3-valec 1,5 Ingenium s reverzibilným alternátorom.
O efektivitu sa budú starať výlučne 9-stupňové automatické prevodovky. V ponuke ostanú verzie s predným náhonom aj s pohonom oboch náprav. Okrem toho pridá Land Rover štvorkolkám nový terénny mód, takže aj malý Range Rover by mal byť mimo spevných ciest rovnako ambiciózny ako jeho väčší súrodenci. Čisto elektrická verzia nie je v pláne, keďže inovovaná architektúra nie je pre plnú elektrifikáciu dostatočne vhodná.