
Škoda Scala má byť pre Škodu prelomový model. Je štartom nového dizajnového štýlu Simply Surprising, ktorého úlohou je zmeniť imidž značky. Škoda chce byť totiž v budúcnosti viac emocionálna. Naznačila to už na jeseň v Paríži štúdiou Vision RS, kde sa v podstate predprodukčná Scala predstavila v podobe poriadne nabrúseného hothatchu. Potom sa nemožno čudovať nad úvahami, či nová Scala doplní rodinu rýchleho boleslavského dua – Octavie RS a Kodiaqu RS.

Bohužiaľ nič také sa nechystá. „Vzhľadom na to, že takéto projekty oslovia približne len štyri percentá zákazníkov daného modelového radu, to pre nás nemá význam,“ povedal na konto Scaly RS šéf českého zastúpenia Škody Ľuboš Vlček. Technologicky by pritom postaviť ostrú Scalu nebol problém. Na platforme MQB A0 stojí už Polo aj Audi A1 so 4-valcom 2,0 TSI (147 kW). To by Scale úplne stačilo. Navyše sa pre Audi A1, respektíve S1 vraj chystá ešte výkonnejší derivát dvojlitra, a to dokonca v spojení s pohonom Quattro.

Napokon v predošlej generácii A1 takáto verzia s výkonom 170 kW existovala. Otázkou je teda skôr efektivita výroby, na ktorú už doplatila Fabia RS. O viac výkonu pod kapotou Scaly by sa však mohla postarať plug-in hybridná sústava, presne tá, ktorou bol vybavený koncept Vision RS. Ten spojil 4-valec 1,5 TSI (110 kW) s elektromotorom (75 kW). Celkový výkon sa tak vyšplhal na 180 kW, ktorý spracúvala 7-stupňová dvojspojka DSG. Plug-in hybrid by zároveň Škode pomohol znížiť flotilové emisie CO2.
Pripomeňme, že koncept Vision RS zrýchľoval s takou technikou aj napriek ťažkým akumulátorom na stovku za 7,1 sekundy a dosiahol maximálnu rýchlosť 210 km/h. Uvidíme, ako sa vyvinie budúcnosť. Zatiaľ si môžeme obraz o ostrej Scale urobiť len vďaka vizualizáciám nezávislého ruského grafika Aksyonova Nikitu, ktorý sa pohral so Scalou v grafickom programe. Nešetril výrazným červeným lakom, lesklými čiernymi doplnkami ani na veľkosti diskov kolies. Dokonca sa pohral s predstavou ostrého liftbacku, ktorý však, ako vieme, určite nepríde.