V zásade možno povedať, že odolnosť laku sa dá testovať veľmi jednoducho. Vzorku stačí umiestniť pod holé nebo a nechať všetko na prírodu. Ide však o veľmi časovo náročné riešenie. Automobilky v rámci šetrenia nákladov musia testovanie skrátiť na minimum, a preto sa usilujú celý proces urýchliť.
V Nissane dokážu vplyv slnečného žiarenia na lak karosérie otestovať dvakrát rýchlejšie pomocou špeciálneho prístroja. Ten vďaka xenónovej výbojke s výkonom 4 000 wattov svieti na vzorky laku dvadsaťštyri hodín denne. Do prístroja s názvom Xenon Weather-Ometer (XWO) sa naraz vojde až sto vzoriek.
Výbojka emituje UV žiarenie s rovnakou vlnovou dĺžkou ako slnko, pričom stojan na vzorky sa pomaly otáča a tým simuluje rotáciu Zeme. Zariadenie nachádzajúce sa vo výskumnom centre Nissanu neďaleko Detroitu v americkom štáte Michigan však nedokáže napodobniť iné prírodné javy pôsobiace na lak automobilu. Vplyv vody, vetra, morskej soli alebo prachu je tak nutné otestovať inými prístrojmi.
Keďže však slnečné žiarenie preniká aj do interiéru vozidla, testovanie podstupujú aj materiály tvoriace palubnú dosku či čalúnenie sedadiel. Aj ony musia byť schopné odolať veľkým dávkam slnečného žiarenia. V tomto prípade je prínos prístroja skutočne významný, keďže interiérové materiály nie sú vystavované ostatným poveternostným vplyvom, a tak skrátenie času testovania o polovicu ušetrí nemalé finančné prostriedky.