S odchodom Karla Lagerfelda stráca svet módy jednu z jeho ikon. Málokto však vie, že vo svojom tvorivom živote „zablúdil“ aj do automobilovej branže. Nepatril síce k zberateľom, tak ako jeho kolega Ralf Lauren, ale bežné autá mu rozhodne nestačili. Prejavilo sa to už v roku 1992, keď si v BMW objednal predĺženú vlajkovú loď radu 750iL (E 32) s úžasným 12-valcovým motorom. Samozrejme, tá predstavovala absolútny vrchol luxusu, aký vôbec dokázali v Mníchove ponúknuť svojim zákazníkom. Lenže excentrický návrhár nebol bežný zákazník. Chcel viac a v Mníchove mu nepovedali nie.
Karl požadoval množstvo individuálnych zmien. A tak ho automobilka prizvala priamo k tvorbe unikátneho solitéru. Technika ho príliš nezaujímala, ale dizajn áno. Lagerfeld navrhol výstredné dvojfarebné lakovanie. Bočné partie zvolil čierne, vrátane diskov kolies z BMW M5, kým kapoty a kabínu dal nastriekať strieborným lakom. Farby delil elegantný modrý prúžok. V interiéri sa ocitlo špecifické svetlé kožené čalúnenie a drevené obklady. Pribudol chladiaci box na šampanské, fax a držiak na perá. Tým odštartovala viac ako desaťročná spolupráca Lagerfelda s BMW. Spoločnosť inšpiroval k vzniku divízie BMW Individual, ktorá dokáže klientom splniť prakticky akékoľvek prianie.
Ďalšia sedmička 750 Li generácie E38 dostala o pár rokov neskôr červeno-strieborné lakovanie a v interiéri vanilkovú kožu Nappa. Niesla už označenie BMW Individual. V roku 2000 sa zas Lagerfeld postaral o módny tuning extra predĺženej verzie BMW L7, z ktorej vzniklo len 899 exemplárov, a ktorá bola o 25 cm dlhšia ako „bežné“ BMW 750iL. Lagerfeld tentoraz skombinoval odtiene Chestnut Brown Metallic a Gold Orange Metallic. V tomto duchu sa niesol aj interiér s oddeleným priestorom pre vodiča a zadných cestujúcich. Sedadlá boli čalúnené čokoládovou kožou s oranžovým prešívaním. Pribudol trezor a držiak na papierové vreckovky.
Po prvýkrát sa práve tu objavil Lagerfeldov podpis, čím divízia BMW Individual legitimizovala spoluprácu s módnym tvorcom. Lagerfeld neskôr kooperoval s ďalšími automobilkami. Nafotil kalendár pre Audi, Opel či v roku 2012 pre Rolls-Royce. Dokonca mu pri fotení pózovala mačka Choupette, ktorú si chcel výstredný tvorca vziať za manželku. Projekt „A Different View“ vyvrcholil výstavou jeho snímok. „Musím priznať, že často pozorujem svet okolo seba, módu aj autá cez hľadáčik fotoaparátu. To mi dovoľuje udržovať kritický odstup, taký dôležitý pre moju prácu. Každý záber predstavuje abstraktnú prezentáciu konkrétnej reality,“ uviedol Lagerfeld.
Svojím odlišným náhľadom na svet a krásu či excentrickými požiadavkami inšpiroval aj BMW k zmene uvažovania. Nemeckej automobilke sa to vrchovato vrátilo. Solitéry z dielne Individual jej totiž prinášajú vysoké zisky. Lagerfeld jednoducho objavil potenciál individualizácie vozidiel, za ktorú si majetní klienti radi priplatia.