Kodiaq narástol o neuveriteľných 49,3 %, keď sa preň rozhodlo 149 200 zákazníkov. Karoq si zas zaknihoval 115 700 registrácií. Takže Škoda mohla hlásiť ďalší historický rekord. Už piatykrát za sebou. Vďaka športovo-úžitkovým vozidlám sa jej darilo prakticky na celom svete. Dokonca aj v Číne, ktorá po dvoch rastových dekádach zaznamenala vlani prvý pokles. Tieňom na tomto úspechu je vlaňajší pokles prevádzkového zisku o 14,6 percenta na 1,4 miliardy eur, hoci tržby vzrástli o 4,4 % na 17,3 miliardy eur.
Podľa šéfa spoločnosti Bernharda Maiera išlo o dôsledok investícií do budúcnosti podniku, prechod na merací cyklus WLTP, ktorý si vyžiadal investície do novej homologizácie modelov a negatívne efekty zmeny kurzov. Pripomenul tiež, že svoje mohol zohrať aj obchodný spor medzi USA a Čínou, ktorý viedol na niektorých trhoch k zneisteniu zákazníkov a k ich zdržanlivosti. „Týmto výzvam sme sa postavili prostredníctvom rozsiahleho programu zvýšenia efektivity a výnosov a budeme v tom pokračovať, pretože rok 2019 bude opäť náročný.“
Na mysli mal rámcové podmienky globálnej ekonomiky a proces transformácie automobilového priemyslu, ktorý naberá na intenzite aj v českej automobilke. Maier zdôraznil, že vlani prijala Škoda viacero výziev, ktoré vyplývali z členstva v koncerne Volkswagen. „Prevzali sme zodpovednosť za riadenie regiónov India a Rusko, vývoj a výrobu modelovej rodiny Passat v závode v Kvasinách, ale aj za rozšírenie výrobných kapacít v novom závode na výrobu vozidiel niekoľkých koncernových značiek,“ uviedol.