Mercedes S: Nová vlajková loď skoncuje s tlačidlami. Dostane obrie displeje

Už budúci rok by mal Mercedes-Benz ukázať novú triedu S. Všetky verzie budú elektrifikované. Kupé a kabriolet skončia. A v kabíne sa objavia displeje, podobné tým v Tesle S.

14.05.2019 19:00
3
Nová trieda S bude k dispozícii už len vo... Foto: Mercedes Fans
Mercedes-Benz S - 2020 Nová trieda S bude k dispozícii už len vo verzii, ktorá bude mať bližšie k pôvodnej predĺženej LWB. Nepočíta sa ani s nástupcami kupé a kabrioletu.

Súčasnú generáciu vlajkovej lode triedy S predstavil Mercedes-Benz v roku 2013. Na limuzínu najvyššej triedy to síce nie je až taký vysoký vek, ale za rohom je nástupca s kódovým označením W223. A ten sa zmení v rozsahu, aký vyžadujú nové emisné predpisy. Novinka, ktorá by sa mala ukázať svetu už v roku 2020, sa tak nezaobíde bez masívnej elektrifikácie. Všetky benzínové a naftové verzie preto dostanú nejakú formu kooperácie s elektromotorom. Vrátane plug-in hybridu, ktorého čisto elektrický dojazd by sa mal zvýšiť až na 100 km.

Interiér dostane ešte väčšie displeje ako v... Foto: Mercedes Fans
Mercedes-Benz S - 2020 Interiér dostane ešte väčšie displeje ako v súčasnosti. Zmení sa aj ich konfigurácia. Obrovská vertikálna obrazovka pokryje prakticky celú stredovú konzolu.

Základom týchto verzii bude modernizovaná platforma MRA, vrátane pohonu 4Matic. Ale pozor, trieda S dostane neskôr aj čisto elektrickú verziu EQ S, ktorá využije nové základy MEA2, určené pre modely s nulovými emisiami. V oboch prípadoch sa bude o komfort odpruženia starať celkom nový podvozok, ktorý nahradí súčasný systém Active Body Control. Podľa serveru Mercedes Fans už automobilka nepočíta v tejto triede s nástupcami kupé a kabrioletu. Tie súčasné však ešte nechá nejaký ten čas na linkách. Interiér „eska“ má prejsť digitálnou revolúciou. To znamená úplne skoncovanie s klasickými tlačidlami.

Všetky pohony dostanú nejakú formu... Foto: Mercedes Fans
Mercedes-Benz S - 2020 Všetky pohony dostanú nejakú formu elektrifikácie. Plug-in hybrid by pritom mal mať na jedno nabitie dojazd až 100 km.

Ich úlohu zastúpia obrie displeje. Okrem 12,3-palcového prístrojového panelu najmä vertikálne umiestnená obrazovka v stredovej konzole. K dispozícii bude aj vyspelé hlasové ovládanie a ovládanie gestami. Asistenčné systémy by mali umožniť autonómne riadenie na úrovni SAE 3, teda napríklad dlhodobú jazdu bez účasti vodiča na diaľnici. V tom čase by už mala byť k dispozícii legislatíva, ktorá túto úroveň povolí. Vychytávkou budú aj elektricky výsuvné kľučky dverí či elektronické spätné zrkadlá.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
3 debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes-Benz #Mercedes-Benz S
Články podľa značiek