Honda e: Japonci potvrdili názov svojho elektromobilu

13.05.2019 19:00

Malý elektrický hatchback mal premiéru v podobe prototypu v marci v Ženeve. Do predaja príde ešte tento rok s názvom Honda e. A spolu s ním aj hybridný Jazz. Ten zas dostane systém i-MMD.

Prvý čisto elektrický model Hondy dostane...
Prvý čisto elektrický model Hondy dostane jednoduché pomenovanie Honda e. Nemá pritom v pláne zastúpiť súčasný Jazz. Ten sa dokonca dočká modernej hybridnej sústavy i-MMD, podobnej ako využíva SUV CR-V. Autor: Honda

Aj Honda štartuje mohutnú ekologickú ofenzívu. Nedávno oznámila, že podľa jej stratégie „Electric Vision“ budú do roku 2025 všetky jej modely elektrifikované. K hybridnému SUV CR-V sa tak ešte tento rok pridá prvý čisto elektrický hatchbcak. Ten nie je žiadnou veľkou novinkou. V podobe konceptu Urban EV sme ho videli po prvýkrát na jeseň 2017 vo Frankfurte nad Mohanom a v podobe prototypu Honda E na nedávnom marcovom autosalóne v Ženeve. Až teraz však Honda oznámila oficiálny názov. Sympatický 5-dverový mestský elektromobil s nádychom retra vstúpi do predaja ako Honda e.

Technické údaje nie sú zatiaľ známe. Ak by sme však vychádzali z dva roky starej štúdie, mala by mať sériová novinka dojazd minimálne 200 km a na 80 % kapacity sa nabiť za 30 minút. Isté je, že poháňané budú zadné kolesá a že v interiéri nájdeme namiesto tradičných prístrojov výlučne displeje. Honda e chce dokonca priniesť aj virtuálne spätné zrkadlá, teda kamery, ktoré budú prenášať obraz na obrazovky v interiéri. Honda e však neostane v „zelenej ponuke“ japonskej automobilky osamotená. Chystá sa aj hybridný Jazz s technikou podobnou Honde CR-V Hybrid.

V porovnaní s predošlou generáciou hybridného Jazzu, kde hral prvé husle 1,3-litrový 4-valec a elektromotor s výkonom 10 kW len asistoval, presedlá na „architektúru“ i-MMD (Intelligent Multi Mode Drive). Tá využíva pri nízkych a stredných rýchlostiach spaľovací motor len ako generátor elektrickej energie pre hnací elektromotor. Až vo vyššom rýchlostnom spektre dochádza k mechanickému spojeniu spaľovacieho agregátu s prednými kolesami. Vďaka tomu systém i-MMD nepotrebuje klasickú viacstupňovú prevodovku. Vystačí si s jediným prevodom. A v porovnaní s plug-in hybridmi aj bez väčšieho objemu akumulátorov.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Honda #Honda Jazz #Hinda E #Honda e
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek