Ženský a mužský vkus je odlišný. Platí to aj vo svete áut. Zaujímavé však je, že v tomto prípade nejde len o to, či sa ženám páčia iné autá, napríklad podľa značky alebo dizajnu, ako mužom. Prieskum nemeckej spoločnosti Verivox, ktorá sa zaoberá porovnaním životných nákladov, napríklad aj tých na poistenie áut, totiž ukázal, že muži si radi doprajú to lepšie a najmä drahšie. Ženy, naopak, ťahajú za kratší koniec. Vyplýva to z analýzy dát nemeckých poisťovní, ktorých výsledkom sú dva rebríčky. Prvý „vyfiltroval“ autá, ktoré majú najväčší podiel majiteliek, teda žien, a druhý autá, ktoré vlastnia v najväčšej miere muži. A verte, sú to dva odlišné svety.
„Najpopulárnejšími“ autami ženského publika sú výlučne modely nižších tried. Najväčší podiel žien za volantom, a to až 66 %, má Opel Adam pred Fiatom 500 (63 %) a Kiou Picanto (62 %). Až na ôsmej priečke je VW Beetle (56 %), ktorý patrí aspoň k drahším kompaktom a možno predpokladať, že jeho výber zo strany žien nebol motivovaný len rozumom či cenou, ale aj emóciami. To muži na emóciách rozhodne nešetria a radi sa ukazujú v prémiových modeloch vyšších tried. Na také 4-dverové kupé Mercedes-Benz CLS pripadá až 88 % mužských vlastníkov. Len 12 % z nich riadia ženy. A rebríček pokračuje rovnako luxusným Audi Allroad Quattro či BMW radu 7 (82 %).
Podľa Verivoxu nie sú tieto odlišnosti dané len rozdielom vo vnímaní auta ako symbolu spoločenského statusu. Výskum organizácie Puls Marktforschung totiž nedávno ukázal, že takto vidí autá 20 % mužov a 21 % žien. Takže ženy prikladajú autu ako symbolu dokonca ešte o čosi väčšiu váhu. Dôvody sú prozaickejšie a vyplývajú zo stereotypov rozdelenia mužských a ženských rolí. Veľké rodinné autá tak používajú zväčša muži, kým manželkám ostane v garáži menšie a lacnejšie auto určené na kratšie trasy. A svoj dopad v neprospech žien majú aj ich nižšie príjmy. Štatisticky zarábajú menej, takže si nemôžu dovoliť míňať na väčšie, výkonnejšie, a teda aj drahšie autá.
Autá, ktoré najviac uprednostňujú ženy
Model | Podiel žien | Podiel mužov |
---|---|---|
Opel Adam | 65,8 % | 34,2 % |
Fiat 500 | 63,4 % | 36,6 % |
Kia Picanto | 62,4 % | 37,6 % |
Chevrolet Matiz | 59,6 % | 40,4 % |
Nissan Micra | 58,6 % | 41,4 % |
Peugeot 107 | 57,3 % | 42,7 % |
Citroen C1 | 57,0 % | 43,0 % |
VW Beetle | 56,9 % | 43,1 % |
Honda Jazz | 56,7 % | 43,3 % |
Suzuki Swift | 56,7 % | 43,3 % |
Autá, ktoré najviac uprednostňujú muži
Model | Podiel žien | Podiel mužov |
---|---|---|
Mercedes-Benz CLS | 12,3 % | 87,7 % |
Audi Allroad Quattro | 15,7 % | 84,3 % |
BMW 7 | 15,7 % | 84,3 % |
Peugeot 407 | 16,8 % | 83,2 % |
BMW 5 | 16,9 % | 83,1 % |
Mercedes-Benz C | 16,9 % | 83,1 % |
Mercedes-Benz E | 17,4 % | 82,6 % |
Mercedes-Benz S | 17,5 % | 82,5 % |
Opel Insignia | 17,7 % | 82,3 % |
Peugeot 3008 | 17,7 % | 82,3 % |