Renault Mégane R.S. Trophy-R: Rekord na Nürburgringu. Ale s otázkou

Titul najrýchlejšej predokolky sveta majú v rukách opäť Francúzi. Nová „limitka“ Renault Mégane R.S. Trophy-R oskalpovala totiž v „zelenom pekle“ doterajšieho kráľa Hondu Civic Type-R. A to takmer o štyri sekundy.

24.05.2019 16:00
Ultimatívna verzia Mégane R.S. Trophy-R používa... Foto: Renault
Renault Mégane R.S. Trophy-R - 2019 Ultimatívna verzia Mégane R.S. Trophy-R používa identický 4-valec 1,8 TCe s výkonom 221 kW, ako Mégane R.S. Trophy. Prešla však radikálnou odtučňovacou kúrou.

Rekord na legendárnom nemeckom okruhu Nordschlife nie je síce povinnou disciplínou, ale vlastniť ho nie je z hľadiska reklamy na zahodenie. Najmä v triede hothatchov. Dobre to vie aj Renault, ktorý svoj ostrý Mégane R.S. posiela do „zeleného pekla“ už viac ako desať rokov. A občas sa mu darilo. V roku 2008 sa verzia R.S. R26.R stala najrýchlejšou predokolkou okruhu Nürburgring. O tri roky neskôr nasledoval rekord Mégane R.S. Trophy a v roku 2014 sa Mégane R.S. 275 Trophy-R stal prvým kompaktom s predným náhonom, ktorý zajazdil tento 20,832 km dlhý okruh pod osem minút. Výsledný čas bol presne 7 minút a 54,36 stotiny sekundy.

Odvtedy sa na štart severnej slučky postavilo množstvo konkurentov. Už o rok bol Mégane prekonaný Seatom Leon Cupra R ST, v roku 2016 si rekord odniesol VW Golf GTI Clubsport S a v roku 2017 časom 7 minút a 43,80 stotiny sekundy zas nová generácia Hondy Civic R. Odvtedy sa vo výsledkovej listine nič nezmenilo. Až do tohto týždňa. A stoja za tým opäť Francúzi. Majú na to dobrý marketingový dôvod. Nielen nový Mégane R.S., ale aj jeho ultimatívny derivát R.S. Trophy-R, ktorý sa predstaví ešte v máji. No už ako držiteľ nového rekordu. Za jeho volant sa totiž posadil Laurent Hurgon a zelené peklo absolvoval 21. mája s časom 7 minút, 40,10 stotiny sekundy. Doterajší najlepší čas tak vylepšil o nezanedbateľné 3,7 sekundy.

Renault Mégane R.S. Trophy-R - 2019 Foto: Renault
Renault Mégane R.S. Trophy-R - 2019 Renault Mégane R.S. Trophy-R - 2019

Vzhľadom na premiéru, ktorá sa odohrá na Veľkej cene Monaka, nie sú zatiaľ známe finálne parametre. V každom prípade R.S. Trophy-R používa identický motor ako doteraz najvýkonnejší derivát R.S Trophy, teda preplňovaný 4-valec 1,8 TCe, pochádzajúci z úžasného kupé Alpine A110. Naladený je na 221 kW, teda rovných 300 koní. Novinka však ťaží z nižšej hmotnosti. Odtučňovacej kúre pravdepodobne padne za obeť všetok komfort, vrátane klimatizácie či zadných sedadiel. Očakáva sa aj výrazná pomoc ľahkého karbónu či titánový výfuk. Na váhe má totiž R.S. Trophy-R zhodiť až 130 kg!

Tieňom na novom rekorde je len fakt, že R.S. Trophy-R nebude, tak ako jeho predchodca, sériovou predokolkou v pravom zmysle slova. Pôjde o limitovanú edíciu z ktorej vznikne len niekoľko sto kusov. A tak je otázne, či môže fair-play súťažiť so skutočnými sériovými modelmi, akým je doterajší kráľ ringu, Honda Civic Type-R, ktorú si môže kúpiť ktokoľvek a odvezie pritom piatich cestujúcich bez zásadných ústupkov v komforte. Dodajme, že počas monackej premiéry sa za volantom nového Trophy-R predstavia jazdci továrenského tímu Daniel Ricciardo a Nico Hülkenberg.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Renault Mégane R.S. #Renault Mégane R.S. Trophy-R
Články podľa značiek