O to tu však teraz nejde. Momentálne sa totiž v Mníchove rozhoduje, čo s i8 v budúcnosti. Má možné dve cesty. Buď ostať pri súčasnej plug-in hybridnej koncepcii, ktorá dokáže zabezpečiť dostatok výkonu aj potrebný dojazd bez obmedzení, alebo prejsť na čisto elektrický pohon. V prvom prípade by mohol súčasný 3-valec nahradiť výkonnejší 4-valec. Šušká sa dokonca aj o 6-valci. Ak však bude i8 elektromobilom, v zrýchlení plug-in hybrid porazí. A to je tiež lákavé. Navyše by mohlo BMW využiť v jeho konštrukcii skúsenosti zo šampionátu formuly E.
Podľa zákulisných informácií by nová čisto elektrická sústava mala pracovať s vysokým krútiacim momentom a pri vyšších otáčkach, než zvládajú aktuálne synchrónne elektromotory, pričom má pohon pripomínať charakteristiku spaľovacích motorov. To zároveň znamená, že BMW by muselo úplne prepracovať extrémne drahú karbónovú konštrukciu súčasného i8, ktorá nie je pripravená na zástavbu takého veľkého objemu akumulátorov. Druhou nevýhodou je strata jedinečnosti. Mníchovský elektromobil by sa totiž dostal do priameho súboja s pripravovanou Teslou Roadster druhej generácie, Audi R8, Rivianom a tiež ďalšími elektrickými superšportmi, ktoré sú už na ceste.
Ako to dopadne, ukáže až čas. A je ho pomerne dosť, pretože nástupca má prísť najskôr v roku 2023. Súčasná generácia je stále dostatočne atraktívna, takže do dôchodku sa rozhodne nechystá a netlačia na ňu ani sprísňujúce sa emisné limity, ktoré podlieza s prehľadom. Mníchov stále zvažuje ako ďalej. „Obe riešenia majú svoje výhody, ale definitívne rozhodnutie ešte nepadlo,“ vyjadril sa anonymný vysokopostavený manažér automobilky.