VW Golf VIII musí prísť skôr. Trvá na tom sám šéf koncernu

22.06.2019 18:00

Ôsma generácia najpredávanejšieho Volkswagenu mešká. Dôvodom je moderný infotainmnet. Príchod nového Golfu preto automobilka pôvodne presunula na február 2020. Teraz ale opäť mení plány.

Nová generácia Volkswagenu Golf chce byť v...
Nová generácia Volkswagenu Golf chce byť v oblasti infotainmentu taká dobrá ako Mercedes-Benz triedy A so systémom MBUX. Práve to urobilo Volkswagenu škrt cez rozpočet. Autor: johanes.vag

Najväčšia európska automobilka odštartuje modelom ID. 3 na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom svoju elektrickú ofenzívu. Nasledovať budú v krátkom čase ďalšie bezemisné modely. Lenže zarábať na elektrických autách nie je jednoduché. Príkladom môže byť stratová Tesla. Plniť kasu nemeckého výrobcu budú preto ešte niekoľko rokov najmä autá s konvenčným pohonom. A medzi nimi aj Golf, najpredávanejšie auto v Európe. Práve s ním má však VW problémy. Ôsma generácia mala byť realitou už nejaký ten čas, no nakoniec automobilka posunula aj náhradný jesenný termín premiéry vo Frankfurte na október a oznámila, že predaj a výrobu spustí až vo februári 2020.

Za všetkým mali stáť problémy s infotainmentom novej generácie. Golf bude totiž neustále on-line a prostredníctvom internetu bude možné uskutočňovať rôzne aktualizácie, podobne ako to robí americká Tesla. Napokon šéf vývoja Golfu Karlheinz Hell už dávnejšie naznačil, že na palube Golfu bude viac softvéru ako kedykoľvek predtým a že jeho digitálny kokpit a asistenčné systémy sa majú stať referenčné pre konektivitu a bezpečnosť. Práve zložitý softvér však nepracoval tak ako si automobilka predstavovala. Podľa zákulisných správ veľa funkcií stále nefungovalo, a to vrátane kľúčového prepojenia vozidla s cloudovým serverom.

Technikom sa vraj nedarilo systém doladiť, a to aj z dôvodu nedostatku kvalifikovaných vývojárov v oblasti softvéru. Šéf predaja Volkswagenu Jürgen Stackmann však trval na tom, že napriek posunu premiéry sa na termíne spustenia výroby, ktorý bol naplánovaný na 24. februára 2020, nič nemení. To už neplatí. Do deja totiž zasiahol sám šéf koncernu VW Herbert Diess. Na tlačovej konferencii oznámil, že predaj Golfu musí automobilka spustiť ešte tento rok, teda asi o dva mesiace skôr. „Je pravdou, že v súčasnosti bojujeme s nábehom výroby, ale naše termíny splníme a prvé autá doručíme zákazníkom ešte do konca decembra“.

Diess trvá na tom, že spustenie výroby Golfu je pre Volkswagen prioritou číslo jeden a netají, že ide o jeho osobnú iniciatívu. Manažéri podniku to majú splniť. Takže ako to bude? Premiéra prebehne v októbri, až po autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom, kde by sa Golf a ID.3 zbytočne „kanibalizovali“, výroba odštartuje krátko nato a prvé vozidlá si prevezmú záujemcovia ešte do konca roka. Pritom to nie je tak dávno, keď Jürgen Stackmann vyhlásil: „Myslíme si, že je lepšie prísť s ofenzívou začiatkom roka, pretože v období Vianoc sú predaje áut slabé. To nie je dobrý čas pre takú dôležitú novinku, akou nový Golf je.“ Jeho nadriadený má však na vec zjavne iný názor.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Volkswagen #VW #VW Golf
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
2. 9. 2019zdraženie1.216 €zdraženie1.334 €
26. 8. 20191.203 €1.321 €
19. 8. 2019zlacnenie1.203 €zlacnenie1.321 €
12. 8. 2019zlacnenie1.204 €zlacnenie1.326 €
5. 8. 2019zlacnenie1.206 €zlacnenie1.341 €
29. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.367 €
22. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.365 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR